۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۵۶۰۷

تجدید چاپ کتاب «ایران و جهان اسلام»؛ اثر مرحوم استاد حائری

خبرگزاری رسا ـ کتاب «ایران و جهان اسلام»؛ اثر مرحوم استاد حائری پس از سه دهه از سوی انتشارات آستان قدس رضوی تجدیدچاپ می شود.
به نشر

 

به گزارش خبرگزاری رسا درمشهد، انتشارات آستان قدس رضوی کتاب ماندگار و ارزشمند «ایران و جهان اسلام» را به عنوان پژوهش هایی تاریخی پیرامون چهره ها، اندیشه ها و جنبش ها در ایران و سایر کشورهای مسلمان پس از 30سال به چاپ مجدد می رساند.

انتشارات در آستانه سی سالگی خود تعدادی از کتاب های ماندگار و برگزیده از دهه نخست فعالیت انتشاراتی «به نشر» را در مجموعه ای تحت عنوان «گنجینه» به چاپ می رساند.

نخستین جلد از مجموعه «گنجینه» در قالب پژوهش هایی تاریخی پیرامون چهره ها، اندیشه ها و جنبش ها از دکتر عبدالهای حائری به نام «ایران و جهان اسلام» توسط «به نشر» در دست چاپ می باشد.

این کتاب که مجموعه پژوهش های استاد حائری در مجله های پژوهشی کشورهای مختلف از جمله ایران، آلمان، بلژیک و غیره است، سی سال پیش به همت انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار به چاپ رسید.

بخش نخست این اثر به ریشه های تاریخی همسازگری و ناهمسازگری در جهان اسلام، بخش دوم به اندیشه های ضد استعماری متفکرانی همچون سیدجمال الدین اسدآبادی، سید احمد سنوسی در لیبی و شریعت اسفهانی در ایران و همچنین در بخش سوم به تبیین برخی واژه ها و مفاهیم سیاسی-تاریخی از جمله مشروطه و استبداد می پردازد.

علاقه مندان به مشاهده و تهیه کلیه محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات