۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۷۱۵

کتاب ما و امام زمان علیه‌السلام منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب ما و امام زمان علیه‌السلام از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم چاپ و روانه بازار شد.
کتاب ما و امام زمان عليه‌السلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب ما و امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم، مرکز امور فرهنگی شیخان در سه بخش وظایف منتظران، عنایت امام زمان علیه‌السلام به علما و احیاء نیمه شعبان از نگاه معصومان علیهم‌السلام منتشر شد.

 

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: در این شلوغ‌آباد دنیا که قحط ایمان است و یوسف‌فروشی بازارش داغ‌تر از همیشه روزگار است، عده‌ای منتظر و دلسوخته هر صبح جمعه بر سر راه به انتظار نشسته‌اند و این نغمه زمزمه زبانشان است:

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی ...... دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی

دائم گل این بستان شاداب نمی‌ماند...... دریاب ضعیفان را در وقت توانایی

 

و اما حکایت ما، حکایت کوله‌باری است که عاشقان کویش باید در مسیر انتظار، توشه خویش سازند تا دستگیر راهشان شود و رمق جانشان.

 

در قسمت دیگری از این کتاب با عنوان سخن عشق سخنانی از رهبر معظم انقلاب مطرح شده که به این شرح است: «انتظار یعنی قانع‌نشدن، قبول‌نکردن وضع موجود، زندگی و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب.

 

مسلم است که این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا حضرت حجت‌ بن الحسن عجل‌الله تعالی فرجه الشریف تحقق پیدا خواهد کرد. باید خود را به عنوان یک سرباز، به عنوان یک انسانی که حاضر است برای آن چنان شرایطی مجاهدت بکند؛ آماده کنیم».

 

در بخش اول این کتاب با موضوعاتی همچون «ما چقدر امام زمانمان را می‌شناسیم؟»، ‌«بدون امام زمان؟!»، «انتظار فرج»، «انتظار عارفانه»، «احساس حضور»، «سنخیت»، «خوشا به حال منتظران»، «ثواب اعمال در عصر غیبت»، «بر محبان امام زمان بیفزاییم»، «اشتیاق به دیدار آن حضرت»، «خواندن مناقب و فضائل آن حضرت»، «اطاعت و پیروی از امام زمان» و «پیروی از نائبان امام زمان» آشنا می‌شویم.

 

«ابن بابویه و دعای امام زمان»، «شیخ صدوق و امام زمان»، «نامه امام زمان به شیخ مفید»، «امام زمان در سوگ شیخ مفید»، «تشرف علامه حلی در راه کربلا»، «سید بن طاووس»، «مقدس اردبیلی و امام زمان»، «وحید بهبهانی و امام زمان»، «تشرف شیخ انصاری»، «فتوای تاریخی میرزای شیرازی با اشراف امام زمان»، «آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی و نامه امام زمان» و «ملاقات حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی» از موضوعات مطرح‌ شده در بخش دوم این کتاب است.

 

در بخش سوم این کتاب نیز موضوعاتی از قبیل «اهمیت احیاء»، «تقسیم شب»، «شب بخشش و عطا»، «شب نماز و دعا»، «شب زیارت امام حسین علیه‌السلام»، «برترین شب‌ها بعد از شب قدر»، «شب نزول ملائکه»، «شب استجابت دعا»، «محافظت فرشتگان» و «روزه نیمه شعبان» به چشم می‌خورد.

 

کتاب ما و امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قم، مرکز امور فرهنگی شیخان با شمارگان 5000 نسخه در سال 1394 و تهیه و تدوین مهدی خوئی در 96 صفحه چاپ و روانه بازار شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات