۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۷۷۳
نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

رسانه‌ها رسالت بزرگی در جهانی کردن حماسه اربعین دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غیبی بر رسانه‏ای کردن کامل پیاده روی اربعین تأکید کرد و گفت: اگر پیاده روی ده ها میلیونی اربعین به صورت کامل و خوب در شبکه‌های ماهواره‏ای رسانه ای شود این باعث آشنایی بیشتر افراد با این پدیده عظیم می‏شود که تأثیر بسیاری در کل دنیا خواهد داشت.
راهپيمايي زائران حسيني در آستانه اربعين حسيني

حجت الاسلام علی‏رضا غیبی، نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه عاشورا جایگاه بسیار ویژه در فرهنگ اسلامی و فرهنگ شهادت شیعیان دارد، ابراز کرد: مبلغین باید در این ماه برای تبلیغات آماده باشند و خود را از این امر مهم کنار نکشند، چون وظیفه همه آنها است که نهضت عاشورا را ادامه دهند و پیام عاشورا و کربلا را به گوش همگان برسانند و شبهات نسبت به امام حسین(ع) در بین جوانان را از بین ببرند تا دل های آنها پاک شود و از سوء استفاده های دشمن جلوگیری کنند.

 

وی بیان کرد: جریان مخالف تشیع توسط تکفیری‏ها و سلفی‏ها بر علیه شیعه تبلیغ های سوء می‏کنند، که مسلما راهپیمایی اربعین این تبلیغات را نقش بر آب می‏کند و تأثیری در افکار عموم نخواهد داشت، چون حتی غیر مسلمان ها هم در این راهپیمایی شرکت می‏کنند، و این راهپیمایی باعث شد اگر افرادی که نسبت به اهل‏بیت(ع) شک و شبهه‏ای کوچک داشته باشند، این گره ذهنی برطرف شود.

 

حجت الاسلام غیبی بر رسانه‏ای کردن کامل پیاده روی اربعین تأکید کرد و گفت: اگر پیاده روی ده ها میلیونی اربعین به صورت کامل و خوب در شبکه های ماهواره‏ای رسانه ای شود این باعث آشنایی بیشتر افراد با این پدیده عظیم می‏شود که تأثیر بسیاری در کل دنیا خواهد داشت.

 

نماینده طلاب و فضلای تبریز اضافه کرد: انسان تا کربلا نرود و راهپیمایی گسترده اربعین را نبیند، آن دیدگاه واقعی را نسبت به امام حسین(ع) و حقانیتش را نخواهد داشت، دیدن تاثیر بسیار خوبی می‏گذارد و انسان به‏ عظمت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) و نهضت بسیار عمیق حضرت پی می برد.

 

حجت الاسلام غیبی ادامه داد: برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت راهی جز راه اباعبدالله(ع) و نهضت عاشورا که مکتبی است بسیار بزرگ که صفحات این کتاب قطور می‏تواند برای ما راهنمای بسیار خوبی باشد، دیدگاه انسان هایی که در این راهپیمایی شرکت می‏کنند نسبت به امام حسین(ع) و نهضت عاشورایی تغییر خواهد کرد و مرتبه بالاتر‏ی نسبت به گذشته پیدا می‏کند.

 

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برنامه های خوبی به اجرا گذاشته و بسیار در این امر پر فعالیت بود، ابراز داشت: باید این قضیه پر شور رسانه ای شود تا پیام این حرکت به تمام جهان برسد و در کل دنیا حتی در بین اهل کتاب و دیگر فرقه ها اثر گذار باشد.

 

نماینده طلاب و فضلای تبریز در مجمع نمایندگان حوزه علمیه تصریح کرد: اربعین باید بر عاشورا عطف شود عاشورا یک فرهنگ بسیار بزرگی است، بنابراین باید اربعین مانند عاشورا دانسته شود، چون این مدت، برای تبلیغ و رساندن فرهنگ عاشورا زمان بسیار خوبی است.

 

حجت الاسلام غیبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زیارت اربعین مورد سفارش امام حسن عسکری (ع) است که فرمودند یکی از نشانه های مؤمن می‏باشد ولی از قدیم مردم نسبت به زیارت کربلا علاقه خاصی داشتند؛ ولی در این چند سال اخیر عظمت اربعین و اینکه چرا کاروان امام حسین(ع) از مدینه به کربلا رفت برای مردم بیشتر مشخص شده که در حال حاضر به تبع آن هزاران کاروان در اربعین به سوی کربلا روانه می‏شوند که در دنیا بی‏نظیر است./875/ت302/ف

ارسال نظرات