۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۵۸۰۵
آیت الله علوی گرگانی:

کار روحانی همنشینی با مردم است نه سرمایه داری

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان توصیه های مهم خطاب به روحانیان، گفت: یک روحانی باید در کنار مردم قرار گیرد و گوشه گیری را پیشه نکند؛ به هر میزان یک روحانی در میان مردم جا باز کند مراتب موفقیت او بیشتر خواهد شد.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با معاونین تهذیب مدارس علمیه قم با اشاره به آیه 199 سوره اعراف بیان داشت: اگر این آیه شریفه سرلوحه اتاق های تهذیب قرار گیرد بسیار خوب خواهد بود.

 

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در زمینه شأن نزول آیه «و انک لعلی خلق عظیم» می فرماید جدم پیامبر اکرم(ص) در مرتبه نخست به آیه 199 سوره اعراف عمل کرد و به دلیل این عمل خداوند این آیه را در مورد او نازل کرد.

 

این مرجع تقلید با بیان این که روحاینون سه اصل مهم را مد نظر قرار دهند، گفت: نخستین اصلی را که روحانیون باید مدنظر قرار دهند عفو پیشه کردن است؛ در این جامعه که روحانیت می خواهد مبلغ باشد با او برخورد خواهد شد و هر پیامبری نیز نازل شده است عده ای در مقابل او حرکت کرده اند.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم بیان می کند پیامبری نفرستاده ایم مگر این که مورد اذیت قرار گرفته باشد بنابر این یک روحانی باید بداند که گروهی در مقابل او ایستادگی خواهند کرد اما او باید عفو پیشه کند و در مقام انتقام برنیاید.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یک روحانی باید در کنار مردم قرار گیرد و گوشه گیری را پیشه نکند و قرآن کریم نیز بیان می کند«کونوا مع الصادقین» یعنی با صادقین بنشینید؛ به هر میزان یک روحانی در میان مردم جا باز کند پیشروی بیشتر خواهد بود.

 

وی با اشاره به فراز « وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ » از آیه 199 سوره اعراف بیان داشت: سومین اصلی را که یک روحانی باید مد نظر قرار دهد این است که افراد نادان را تحریک نکند و به کار خود مشغول باشد؛ از یک روحانی سرمایه داری را نخواسته اند بلکه کار روحانی موعظه کردن است و با روح انسان ها سرو کار دارد./1324/پ202/ج

ارسال نظرات