۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۱۸۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دانشگاه نباید در ایام انتخابات به فضای بازی‌های سیاسی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان دانشگاه را مکانی برای تولید علم و اندیشه دانست و گفت: دانشگاه که فضای امن، علم و پژوهش است، نباید به فضای بازی سیاسی به ویژه در دوران انتخابات تبدیل شود.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیاده روی اربعین امسال شور و حال خاصی داشت.


وی با بیان این که حضور میلیونی زائران عاشق با پای پیاده در کربلای معلی کنگره عظیم اسلامی را تشکیل داده است، افزود: این حضور اتحاد، عظمت اسلام و اتحاد اسلامی را به نمایش گذاشت.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی پیام اربعین را توحید، دعوت به توحید، دوری از شرک، مبارزه با ظلم و استکبار جهانی بیان کرد.


وی با بیان این که مهم ترین پیام اربعین این است که راه نجات بشریت تداوم راه حسینی است، عنوان داشت: این تداوم بر محور توحید کلمه، وحدت کلمه و اتحاد است.


نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با تسلیت 28 صفر، رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) افزود: اگر بخواهیم از سیره پیامبر(ص) تبعیت کنیم این تبعیت در حفظ ایمان، وحدت و همدلی است.


وحدت؛ مهم ترین عامل پیروزی در برابر توطئه های دشمن و استکبار است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر پیروی از سیره پیامبر(ص) عنوان داشت: وحدت امت اسلامی موجب ریشه کن شدن ظلم و ظالم در دنیا و مستحکم شدن پایه های حکومت اسلامی می شود.


وی در ادامه با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو یادآور شد: این روز نماد استکبار ستیزی دانشجویان و حرکت آنان بر ضد آمریکا و استکبار است.


مهم ترین ویژگی جنبش دانشجویی استکبار ستیزی است
امام جمعه خرم آباد مهم ترین ویژگی جنبش دانشجویی را استکبار ستیزی بیان کرد و ادامه داد: با توجه به انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان، این قشر باید آرمان گرا باشند.


وی با اشاره به این که فضای دانشگاه ها زنده و بانشاط است، عنوان داشت: دانشجویان باید این فضارا حفظ کرده و آرمان گرا باشند.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که امروز دو جنگ در برابر ما قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی جنگ نرم و دیگری جنگ اقتصادی است که دانشجویان در این عرصه باید ایفای نقش کنند.


وی یادآور شد: در جبهه جنگ نرم دانشجویان وظیفه دارند معرفت، بصیرت، و آگاهی خود را از نظر اعتقادی و سیاسی بالا ببرند تا در جنگ نرم پیروز شویم.


خطیب جمعه این هفته تصریح کرد: در جنگ اقتصادی نیز دانشجویان وظیفه دارند ایده اقتصاد مقاومتی را با زبان دانشجو تشریح کنند و در این زمینه نیز فعالیت مؤثری داشته باشند.


تولید علم و اندیشه آینده کشور را تضمین می کند
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی دانشگاه را مکانی برای تولید علم و اندیشه دانست و اظهار داشت: آنچه آینده کشور را تضمین می کند تولید علم و اندیشه است.


وی تأکید کرد: دانشگاه که فضای امن، علم و پژوهش است، نباید به فضای بازی سیاسی به ویژه در دوران انتخابات تبدیل شود.


ضرورت تبیین راه های فرهنگ وقف
نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به 27 صفر و نام گذاری هفته وقف عنوان کرد: وقف از احکام مهم دین اسلام است و منبأ پایان ناپذیری است.


وی با بیان این که وقف امری مهم برای ترویج دین و مکتب اسلام است، گفت: در این راستا باید راه های ترویج فرهنگ وقف را به مردم نشان داد.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ترویج راه های فرهنگ وقف و نیاز وقف در زمینه های گوناگون خاطرشنا کرد: با تبیین این فرهنگ باید همواره وقف های جدیدی در جامعه صورت گیرد.


رفتار غرب موجب شده پرونده حقوق بشر در دنیا سیاه شود
وی با اشاره به 19 آذر روز جهانی حقوق بشر بیان داشت: حقوق بشر منطق زور غرب است و امروز حقوق بشر اهرم فشاری برای استکبار جهانی شده است.


امام جمعه خرم آباد با اشاره به نقض حقوق بشر در آمریکا گفت: رفتار غرب نسبت به حقوق بشر، سبب شده که پرونده حقوق بشر در دنیا سیاه شود.


وی با بیان این که امروز مستضعفان دنیا چشم به اسلام ناب دوخته اند، افزود: باید تلاش کنیم پرچم انقلاب اسلامی که با خون شهدا آبیاری شده است، همچنان برافراشته بماند و زمینه نجات بشریت را فراهم سازند./9459/201/ب1

ارسال نظرات