۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۲۲۰

نماینده آیت الله سیستانی از برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین حسینی تجلیل کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته از برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق از همه دستگاه ارگان و زائران تقدیر و تشکر کرد.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، خطیب جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به حضور میلیون‎های زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: مراسم اربعین امسال در حالی به پایان رسید که همه ارگان، موسسه و دستگاه‎ها به طور عالی به وظایف خود عمل کردند و توانستند این مراسم را پیروزمندانه به پایان برسانند.


وی افزود: بالاترین قدردانی و احترام را برای همه اشخاص و دستگاه‎ها به ویژه نیروهای اطلاعاتی و مؤسسه‎های امنیتی که از ورود حتی یک تروریست به جمع عزاداران جلوگیری کردند را قائل هستیم.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به نقش طلاب و مبلغان اربعین حسینی (ع) در چند روز گذشته خاطرنشان کرد: از طلاب و فضلاء حوزه علمیه باید به سبب حضور در بخش‎های مختلف مسیر پیاده روی مراسم اربعین حسینی (ع) برای تبلیغ معارف دینی و ارشاد زائران تقدیر و تشکر کرد.


وی ادامه داد: در مراسم اربعین حسینی (ع) نمی شود به نقش رسانه‎ها که فعالیت کم نظیری را در پوشش مراسم‎های این روزها و انعکاس حضور میلیون‎ها زائر را ایفا کرده‎اند بی توجه بود بنابراین از آنان نیز تشکر و قدردانی می کنیم.


حجت الاسلام کربلایی تصریح کرد: باتوجه به مشکلات و کم بود امکانات و زیرساخت‎های مناسب برای استقبال از زائران مراسم اربعین حسینی (ع) در عراق ولی بازهم میلیون‎ها زائر از داخل و خارج از این کشور برای شرکت در  این مراسم حضور پیدا کردند. مردم عراق اداره این مراسم بار دیگر اثبات کردند که با توجه به مشکلات مختلف می توانند در زمینه‎های امنیتی، خدمات و تنظیم مقررات فعالیت‎های مناسب و قابل قبولی را ارائه دهند.


وی با اشاره به فعالیت‎های نیروهای امنیتی و مسؤولان عراقی در تامین امنیت و خدمات رسانی به مردم و زائران گفت: اخلاص، احساس مسؤولیت عالی مسؤولان، همکاری اجتماعی و همراهی خوب همه مردم از عوامل و نکات اساسی در موفقیت برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) است.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی ایمان و محبت به امام حسین (ع) را تنها سلاح مقابله با تروریسم دانست و اظهار داشت: میلیون‎ها زائر اعم از زن، مرد، کودک و پیر با توجه به علم به خطر و احتمال حمله‎های تروریستی تنها با سلاح ایمان و محبت امام حسین (ع) پا در مسیر زیارت اربعین گذاشتند.


وی بر ادامه مراسم اربعین حسینی (ع) حضور چشمگیر زائران در هر سال تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: دولت عراق باید در راستای توسعه زیرساخت‌ها برای پذیرایی از میلیون‌ها زائر همه تلاش خود را به کار بگیرد./994/ب902/ک

ارسال نظرات