۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۳۰۶۳۸۹
امام جمعه شهرستان آبادان:

اعدام شیخ نمر زمینه خونخواهی مردم از آل سعود را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آبادان با اشاره به این که شیخ نمر فریاد رسا و محکم مردم مظلوم عربستان علیه رژیم آل سعود است، گفت: اعدام شیخ نمر زمینه نهضت و خونخواهی از رژیم آل سعود را قوت خواهد بخشید.
حجت الاسلام علي ابراهيمي پور-استاد حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور، امام جمعه شهرستان آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مجاهدت، آگاهی، بصیرت زایی و شجاعت را از ویژگی های شیخ نمر برشمرد و گفت: قطعا حساسیت رژیم عربستان سعودی نسبت به شیخ نمر نشان از شخصیت برجسته و اثرگذار ایشان در جهان اسلام است.

 

وی با اشاره به شخصیت علمی شیخ نمر و طی مدارج علمی در چندین کشور مسلمان، در بازگشت به عربستان سعودی نیاز به تحول در فرهنگی آنجا را احساس کرده و به ساخت مدرسه علمیه همت گماشت، اظهار داشت: رصد کردن فضا عربستان، ظلم به شیعیان عربستان و حتی ظلم به مسلمانان عربستان سعودی و جهان اسلام از جمله اقدامات ایشان در آن کشور است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به تألیفات شیخ نمر و این که منوط به دفاع از مکتب تشیع و شیعیان عربستان سعودی نیست، افزود: ظلم و اجحاف هایی که به مردم عربستان سعودی از حیث اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در لابه لای تألیفات این شیخ مورد اعتراض قرار گرفته و ایشان فریاد رسا و بلند مردم کشور خود است.

 

وی با بیان این که حرکت و اقدامات شیخ نمر بیدارکننده و آگاهی دهنده و پایه های حکومت رژیم آل سعود را به لرزه درآورده است، تصریح کرد: آل سعود قدرت رویارویی با کلام و سخنان صریح وی را نداشته و  نخست با حمله و زخمی کردن ایشان و سپس حکم اعدام وی بر این تصور است که ایشان را از سر راه خواهند برداشت.

 

امام جمعه شهرستان آبادان با اشاره به این که آل سعود از مکتب و مدرسه و تربیت شدگان شیخ نمر واهمه دارد، گفت: آنها با تصور از بین بردن ایشان به خیال خود از شعله ور شدن افکار و نور ایشان ممانعت کرده در حالی که چنین تصوری خیالی بیش نیست.

 

جنگ سوریه و یمن، ضربه زدن به محور مقاومت، دخالت در امور بحرین و عراق، پایین آوردن قیمت جهانی نفت و انتقال پادشاهی به نسل دوم آل سعود و جوانان بی تجربه حاکم این کشور و بیداری اسلامی از جمله مسائلی که رژیم آل سعود با آنها درگیر است دانسته و افزود: اعدام شیخ نمر قطعا زمینه های نهضت علیه این رژیم را قوت و جوانان شیعی و سنی این کشور به خونخواهی وی قیام کرده و سقوط آل سعود را شاهد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که بعضی کشورهای اسلامی و عربی جیره خوار آل سعود و سرسپرده مادی این رژیم  هستند و نباید انتظار تحرک نسبت به اعدام شیخ نمر و اعتراض به آن را از آنها داشته باشیم، بیان داشت: کشورهای مدعی حقوق بشر همچون اروپا و آمریکا با عدم محکومیت و موضع گیری در قبال اعدام شیخ نمر سبب گستاخی  پررو شدن رژیم آل سعود شده اند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان این که مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم آل سعود باید مشخص شود، افزود: استفاده از ظرفیت جهانی ملت ها آزادی خواه از جمله اقدامات در جلوگیری از اعدام شیخ نمر است و نیز علما و مسؤولان کشوری با روشنگری در قبال اعدام شیخ نمر جلوی این اقدام را گرفته و به گونه ای موضع گیری شود که رژیم آل سعود بر این تصور نباشد که ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به آنها محتاج است و بداند که بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب خشم حبس شده درگلو مردم همچون آتش بر سر خاندان آل سعود و وهابی ها فرود خواهد آمد./9456/302/ب2

ارسال نظرات