۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۴۲۲
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

فعالیت هزار مبلغ در بقاع متبرکه لرستان/ ثبت 84 وقف در استان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: سالانه از سوی اوقاف لرستان بین 850 تا 1000 مبلغ غیر بومی برای فعالیت تبلیغی در بقاع متبرکه استان دعوت می شوند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهرامروز در همایش وقف و رسانه که در خانه معلم خرم آباد برگزار شد، گفت: وقف چشمه جوشان و صدقه جاریه است.

 

وی با بیان این که نوشتن و تبلیغ در عرصه وقف نوعی وقف است، افزود: فعالیت در عرصه وقف و تبلیغ در این راستا موجب بهره مندی دائم از برکات ان می شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به این که وقف یکی از سنت های الهی است، عنوان داشت: وقف عملی خیر است که پرونده آن هیچ گاه بسته نمی شود.

 

رسانه ها قشر تاثیر گذار جامعه هستند

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اثرگذار بودن رسانه در زمینه های گوناگون ادامه داد: این قشر در حوزه ترویج و تبیین فرهنگ وقف نقش بسیار مؤثری دارند.

 

وی با اشاره به وجود بیش از 800 نوع نیت خیر در کشور اظهار داشت: در اوقاف فرهنگ دینی، قرآن و عترت اجرا می شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده با تأکید بر این که در اجرای موقوفات نیت واقفان مورد توجه ویژه قرار می گیرد، گفت: ساخت و ساز مساجد، امامزادگان و برگزاری کارهای فرهنگی برنامه های اوقاف است.

 

وجود 88 بقعه متبرکه در لرستان

این مقام مسؤول در ادامه از وجود 88 بقعه متبرکه در استان خبر داد و اظهار داشت: در این بقاع متبرکه تعداد 104 امامزاده مدفون هستند.

 

وی آرامش بهاری، خیمه های معرفت، برپایی غرفه های نماز و حجاب، پاسخ گویی به شبهات و مسائل شرعی را از جمله برنامه هایی بیان کرد که در بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: به برکت وجود 104 امام زاده در استان لرستان سالانه بین 850 تا 1000 مبلغ غیر بومی افزون بر مبلغان بومی در بقاع متبرکه استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

 

ثبت 84 وقف در استان لرستان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان این که در سال جاری باید 94 مورد وقف در استان صورت گیرد، عنوان داشت: تاکنون 84 مورد ثبت شده است و امید است با کمک اصحاب رسانه در هفته وقف این آمار افزایش یابد.

 

برگزاری همایش یاوران وقف در لرستان

وی با اشاره به برنامه های اجرایی در هفته وقف تصریح کرد: در این ایام همایش یاوران وقف و همایش عالم واقف برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و نشست با روحانیت و حوزه های علمیه را از دیگر برنامه های هفته وقف بیان کرد./9459/202/ب1

ارسال نظرات