۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۵۸۷
رییس دفتر سیاسی حماس:

انتفاضه تا تحقق همه‎ی خواسته‎های ملت ادامه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" رهبران جنبش فتح و تشکیلات خودگردان را به همسویی با انتفاضه قدس فراخواند.
خالد مشعل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز در گفت‎وگو با شبکه ماهواره ای الجزیره در قطر تاکید کرد که برخی طرف ها در مورد حمایت از انتفاضه قدس تردید دارند. وی اشاره کرد که حامی و پشتیبان انتفاضه، ملت فلسطین است اما با این وجود گروه ها و رهبران فلسطینی هم باید از انتفاضه حمایت کنند.

 

مشعل خواستار توافق تمامی گروه های فلسطینی بر سر یک استراتژی ملی جهت حمایت از انتفاضه قدس شد.

 

وی در ادامه افزود که هدف انتفاضه قدس، پایان دادن به تجاوزات و جنایت های شهرک نشینان صهیونیست، دفاع از مسجد الاقصی، اعتبار بخشی مجدد به قضیه فلسطین، ضربه زدن به عمق امنیت رژیم صهیونیستی و در نهایت اخراج اشغالگران صهیونیست از کرانه باختری است.

 

خالد مشعل خاطر نشان کرد که برخی طرف ها هنوز در مورد پیوستن به انتفاضه و همسویی با آن تردید دارند. مشعل تاکید کرد که حماس تا آخر با انتفاضه خواهد بود و از آن حمایت خواهد کرد.

 

وی همچنین تصریح کرد:« آنچه در فلسطین اشغالی در جریان است، انتفاضه ای سراسری است که نشان می دهد مقاومت تنها گزینه ای است که ملت فلسطین را با یکدیگر متحد می کند و همه بر سر آن اتفاق نظر دارند.

 

رییس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت که انتفاضه قدس توسط نسل کنونی فلسطین آغاز شد و حماس و دیگر گروه های فلسطینی هم در گسترش دامنه آن مشارکت دارند.

 

خالد مشعل خاطر نشان کرد که انتفاضه کنونی موجب اعتبار بخشی مجدد به مساله فلسطین شد و ثابت کرد که اگر تمامی طرف ها دست از حمایت از مساله فلسطین بکشند، ملت فلسطین باز در میدان بوده و هرگز حاضر نیست از دفاع از این قضیه مقدس کوتاه بیاید.

 

وی با اشاره به اینکه مشغولیت منطقه به بحران ها و پرونده هایش مشکلی بزرگ در برابر انتفاضه است، تصریح کرد.: «از امت اسلام میخواهیم به وظایف خود درقبال فلسطین عمل کند. ما هیچگاه درمنطقه از یک جبهه علیه جبهه دیگری حمایت نکرده ایم.»

 

مشعل همچنین تاکید کرد که مقاومت فلسطین پیروز میدان اخلاق بوده و در حالی در عملیاتهای خود از کشتن کودکان یهود خودداری می کند که نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست کودکان فلسطین را می سوزانند، از جمله نوجوان 13 ساله محمد حسین ابوخضیر و خانواده دوابشه و نوزاد چند ماهه آنها که به وسیله اشغالگران زنده زنده در آتش سوزانده شدند.

 

وی در ادامه اظهارات جان کری وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ادامه انتفاضه موجب فروپاشی تشکیلات خودگردان خواهد شد را دروغی بزرگ خواند و تاکید کرد که انتفاضه فرصتی استثنائی است که رهبران فلسطینی باید از آن استفاده کنند.

 

رییس دفترس سیاسی حماس عنوان کرد که مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی هیچ نتیجه و دستاوردی برای ملت فلسطین نداشت، بنابراین ادامه این مسیر اشتباه آن هم در پرتو دستاوردهای استراتژیک مقاومت به هیچ وجه کاری عاقلانه نیست.

 

مشعل از دولت وفاق ملی خواست اداره گذرگاه رفح و مرزهای باریکه غزه را بر اساس قاعده شراکت و نه برکناری و جایگزین کردن برخی طرف ها بر عهده بگیرد.

 

وی تاکید کرد که دولت وفاق ملی در قبال گذرگاه رفح، محاصره غزه، بازسازی این باریکه و پرداخت حقوق 40 هزار کارمند در غزه مسؤول است.

 

از سوی دیگر، این رهبر حماس بر ضرورت برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین به منظور بررسی آخرین تحولات اوضاع در فلسطین تاکید کرد و گفت:  اگر اکنون این نشست برگزار نشود، پس کی برگزار خواهد شد؟

 

خالد مشعل اشاره کرد: پیشنهاد شد دیداری میان رهبران حماس و فتح در عربستان انجام شود، اما به رغم موافقت حماس، فتح با این مساله مخالفت کرد.

 

وی بار دیگر بر آمادگی جنبش متبوعش برای دیدار با جنبش فتح در هر مکانی به منظور رسیدگی به پرونده های آشتی ملی و تحقق تمامی آن ها بدون استثنا شد./994/ب102/ک

ارسال نظرات