۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۷۰۷
آیت الله نظری:

فرهنگ وقف عامل تقویت اساس دین و معنویت در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که عمل خیر برای انسان در ابدیت سرمایه و لازم است، گفت: وقف، نذورات، خیرات، انفاق و بخشش مفاهیمی هستند که تا به حال اساس دین، معنیوت و فضیلت را تقویت کردند.
حضرت آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار مدیران اوقاف مازندران در ساری، بندگی خداوند متعال را بهترین عمل در میان دیگر اعمال انسانی و ارادی دانست و گفت: در محیط وجود چه فردی، جمعی، مادی و معنوی بی نهایت کم داریم چون همه دارای حد و حدود است، اما تنها مفهوم و معنایی که می تواند بی نهایت باشد برای بی نهایت، بندگی خداوند متعال است.

 

وی با اشاره به این که اسلام بندگی خداوند متعال را با وجود ائمه معصومین(ع)، فقها و علمای دین به بهترین وجه برای انسان آورد و تشریح و توجیه کرد، افزود: ابدیت مهم ترین ثمره عبادت است، چون ابدیت مناسب با هویت انسان است و انسان موجودی است که ازلیت ندارد، اما ابدیت دارند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که عمل خیر برای انسان در ابدیت سرمایه و لازم است، خاطرنشان کرد: وقف، نذورات، خیرات، انفاق و بخشش مفاهیمی هستند که تا به حال اساس دین، معنیوت و فضیلت را تقویت کردند.

 

آیت الله نظری تلاش در جهت احیاء موقوفات را صراطی روشن و پرنور در جهت خیر و خدمت به مفهوم متعالی و همه جانبه شریعت اسلامی دانست و تصریح کرد: گذشتگان، علما و فقهای دینی ابدیت، خیرات و وقف را در جامعه باب کردند و آرایش دادند و سبب آرامش نفوس افکار شدند.

 

وی تلاش در جهت خیر و خدمت به اسلام، جامعه دینی و مردم را توفیقی ارزشمند برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: توفیقی که امروز شامل حال خادمان وقف شده نصیب دیگر افراد نشده است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه همچنین بر ضرورت حفظ و حراست از اموال موقوفه از سوی متولیان این بخش تأکید کرد و افزود: متولیان، مصرف کنندگان و مسؤولان این بخش باید جنبه احتیاط لازم را داشته باشند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که عالی ترین حق الناس در وقف وجود دارد، ادامه داد: خداوند متعال در حق الناس گذشت نخواهد داشت پس باید در این خصوص احتیاط لازم به عمل آورده شود.

 

وی با تأکید براین که مسؤولان اوقاف باید نهایت دقت را نسبت به موقوفات داشته باشند تا حق و حقوق آن به صاحب حق برسد، گفت: نباید خدای ناکرده شاهد تضعیف حقوق موقوفات در جامعه باشیم.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که دین مبین اسلام در همه بخش های دینی، فرهنگی، مالی، اخلاقی، فردی، جمعی و خانوادگی بشریت را به تکامل  و تعادل رهنمون می کند، ادامه داد: خوشبختانه دستورات دینی در حوزه اقتصادی نیز برای جامعه اسلامی بسیار راه گشا بوده است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که از هر چه که سبب رسیدن به خیر می شود باید حمات شود، ادامه داد: انجام امور خیر و حرکت در جهت خدمت به دین و اسلام در دنیای اسباب و علل یک توفیق بزرگ الهی است.

 

وی با بیان این که امام حسین(ع) همه این مفاهیم عالیه را زنده نگه داشت، افزود: زمانی که دین اسلام ظهور کرد، دشمنان وقتی نتوانستند جلوی رشد و بالندگی اسلام ناب را بگیرند همه تلاش خود را به کار گرفتند تا اسلام را زودگذر کنند و جلوی دوام و بقای آن را بگیرند در این شرایط شخصیت ممتاز، توحیدی، برجسته و رحمانی امام حسین(ع) با نثار خون خود اسلام را زنده نگه داشتند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه افزود: با قیام امام حسین(ع) و شهادت این امام همام، نام خداوند، اسلام، توحید، اصالت،‌ صیانت، سعادت و ابدیت در میان جامعه ماندگار شد.

 

وی با بیان این که قیام امام حسین(ع) اسلام و شریعت را زنده نگه داشت، بیان داشت: انشاء الله این پرچم به دست فرزندی می رسد که میراث دار همه جهان است./950/202/ب1

ارسال نظرات