۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۳۰۶۷۳۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان:

همایش «وقف و اقتصاد» در زاهدان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام تدینی با بیان اینکه در هفته وقف امسال بیش از 50 برنامه محوری در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود، گفت: همایش وقف و اقتصاد فردا چهارشنبه با حضور اساتید دانشگاه و حوزه در دو بخش تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای سرمایه‌گذاری در حوزه وقف برگزار می‌شود.
تديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت ‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در نشست خبری که ظهر امروز در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، گفت: در هفته وقف امسال بیش از 50 برنامه محوری با هدف اطلاع‌رسانی پیرامون سنت حسنه وقف در سطح استان برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: وقف زمینه برقراری عدالت اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند و اگر به خوبی در میان مردم معرفی و نهادینه سازی شود، بسیاری از گره‌ها را باز خواهد کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان افزود: وقف از سویمردم صورت می‌گیرد، توسط خود آنان اداره می‌شود و برای خود آنان نیز هزینه می‌گردد، بنابراین سازمان اوقاف تنها نقش نظارتی دارد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف، گفت: در اولین روز از هفته وقف، همایش «وقف و رسانه» با هدف بیان اهمیت وقف و نقش رسانه و همچنین دیدارهایی با امام جمعه، استاندار و مسؤولین استانی را خواهیم داشت.

 

حجت ‌الاسلام تدینی اظهار کرد: در روز دوم هفته وقف در سراسر استان محافل انس با قرآن کریم، جلسات پرسش و پاسخ با مردم، دیدار با خانواده‌های واقفی که شهید داده‌اند و همچنین همایش «وقف و اقتصاد» برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: روز سوم، غبارروبی از مزار امامزاده‌ها، توزیع بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های بی بضاعت و ویژه‌برنامه های رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام صادق(ع) و همچنین در روز چهارم دیدار و تجلیل از واقفان برتر در قید حیات برگزار می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: دیدار با بیماران در بیمارستان‌ها، ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع)، نشست‌های تخصصی با موضوع وقف نیز از دیگر برنامه‌هایی است که تا آخر هفته وقف در سطح استان برگزار خواهد شد./831/202/ب2

ارسال نظرات