۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۳۰۶۹۱۵

انتشار پنجاه و یکمین شماره ویژه‌نامه ساعت صفر

خبرگزاری رسا ـ پنجاه و یکمین شماره ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه جوانان از سوی مؤسسه آینده روشن منتشر شد.
ساعت صفر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 51 ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه آذر‌ماه 1394 با مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر و روانه بازار شد.

 

در قسمتی از این ویژه‌نامه سخنی از مقام معظم رهبری آمده که به این شرح است: اساساً اهمیت اربعین در آن است که در این روز، با تدبیر الهی خاندان پیامبر صلی‌الله علیه و آله، یاد نهضت حسینی برای همیشه جاودانه شد و این کار پایه‌گذاری گردید.

 

در این شماره می‌خوانیم: «سخن سردبیر/ اربعین، دریچه‌ای به انتظار»، «روزنگار آذر»، «من و خودم و بقیه»، «آدامس بادکنکی»، «بی‌همتی در فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب»، «عدالت‌خواهی مهم‌ترین رسالت دانشجویی»، «اربعین از منابع استراتژیک مسلمانان» و «وقتی که نور دست بر شانه‌ام گذاشت...».

 

در بخشی از ویژه‌نامه با عنوان سخن سردبیر آمده است: «محرم و صفر در قاموس شیعه ماه‌هایی است که اگرچه سراسر غم و سوگواری در شهادت فرزند اشرف مخلوقات است اما نقشه راه و چشم‌انداز و نقطه‌ای روشن برای راهبری مسلمین محسوب می‌شود. پیوندی که جامعه مسلمانان را بیش از 1400 سال است به هم پیوند داده است.

 

در این میان اما اربعین حسینی در جهان اسلام معاصر مقطعی است که کربلا را نقطه عطف و کانون اجتماع شیعیان می‌کند. فاصله نجف تا کربلا، بین‌الحرمین 82 کیلومتری که بیش از 20 میلیون مسلمان را از اقصی نقاط جهان به خود می‌خواند و می‌شود میعادگاه عاشورائیان.

 

اگر حج کنگره عظیم مسلمانان است می‌توان زیارت اربعین را کنگره شیعیان بر محور ولایت و مهدویت دانست. حضور میلیون‌ها مسلمان در کربلا نشان می‌دهد که این نقطه تاریخی مرکز تجمع شیعیان و آزادیخواهان است تا در این میقات نگاهی به آینده و حکومت جهانی داشته باشند».

 

«تاریخ حضور مسلمانان و ایرانیان قاره آمریکا»، «نافه»، «آکوردی برای روح»، «بضاعت مزجات»، «نقش موسیقی آئینی؛ زنده‌کردن و یادآوری حماسه‌ها»، «پشه برابر با شتر!» و «منتخب‌الاثر فی الامام الثانی عشر علیه‌السلام» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ویژه‌نامه است.

 

در بخش پایانی ویژه‌نامه ساعت صفر نیز با موضوعاتی همچون «مهدویت در کلام امام معصوم علیه‌السلام» «معجزه‌ای برای قلب‌ها»، «ندای آسمانی»، «مسافر قلب‌ها»، «مثل یوسف»، «نهم ربیع‌الاول عیدی که فراموش شد»، «اویس قرنی میراث‌دار ارزش‌ها»، «نعمت وجود امام» و «پیمان دوباره» آشنا می‌شویم.

 

در ذیل بخشی از این ماهنامه با عنوان مهدویت در کلام امام معصوم علیهم‌السلام می‌خوانیم: «حضرت علی علیه‌السلام فرموده‌اند: حجت خداوند در میان مردم حضور دارد، از معابر و خیابان‌ها عبور می‌کند... به نقاط مختلف جهان می‌رود، سخن مردم را می‌شنود و بر جماعت مردم سلام می‌کند. می‌بیند و دیده نمی‌شود؛ تا این‌که زمان ظهور و وعده الهی و ندای آسمانی فرا می‌رسد. هان! آن روز، روز شادی فرزندان علی علیهم‌السلام و پیروان اوست.

 

امام زین‌العابدین علیه‌السلام نیز می‌فرمایند: هر که در دوران غیبت قائم ما، بر ولایت ما ثابت‌قدم باشد، خداوند پاداش هزار شهید مانند شهدای بدر و احد را به او عطا می‌فرماید.».

 

شماره پنجاه و یکم ویژه‌نامه ساعت صفر ویژه آذر‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) در 48 صفحه و با قیمت 5200 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات