۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۷۱۴۴
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

تمسک به سیره رسول اکرم مانع از تسلط دشمنان می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در مراسم سوگواری رحلت جانگداز رسول اکرم حضرت محمد (ص) در هلند گفت: تمسک به سیره رسول اکرم (ص) مانع از تسلط دشمنان بر امت اسلامی می‎شود.
حجت الاسلام سيد مرتضي کشميري نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری رحلت جانگداز رسول اکرم حضرت محمد (ص) شب گذشته از سوی شیعیان و محبان اهل بیت (ع) در موسسه فرهنگی الکوثر در هلند با حضور و سخنرانی حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی برگزار شد.


حجت الاسلام کشمیری در این مراسم به بررسی زندگانی و سیره رسول اکرم (ص) پرداخت و گفت: یکی از بهترین نعمت‎های که خداوند به بندگان خود پس از خلق و اسلام به او ارزانی داشت، بعثت نبی اکرم (ص) است که انسان‎ها را از جاهلیت نجات و به سمت نور توحید و ایمان هدایت کرد.


وی افزود: یاد پیامبر اعظم (ص) و تسمک به سیره ایشان از واجبات مسلمانان است که موجب افزایش ایمان و محبت ما می شود.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی به بیان برخی از ویژگی‎های حضرت محمد (ص) پرداخت و تصریح کرد: پیامبر بزرگ‎ترین شخصیتی بود که تاریخ جهان را ساخت و توانست در مدت کوتاهی از دوران رسالتش پیام خود را به دنیا ابلاغ و امت اسلامی را ایجاد کند.


وی یکدیگر از ویژگی‎های پیامبر را اطاعت پذیری ایشان از خداوند و توجه همیشگی به دستورات الهی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند قرآن را به صورت تدریجی به وسیله جبرئیل بر پیامبر (ص) نازل می کند.


حجت الاسلام کشمیری با اشاره به آثار تمسک به سیره رسول اکرم (ص) گفت: اگر مسلمانان به سیره و رسالت پیامبر اعظم (ص) تمسک کنند هیچ گاه دشمنان و اشرار در این دوران بر آن‎ها مسلط نمی‎شوند.


وی از کمک مالی برخی از کشورهای به تروریسم انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: اگر برخی از کشورهای به جای هزینه میلیون‎ها دلار برای خرید و یا ارسال اسلحه به مردم و یا کشور خود توجه می‎کردند هیچ فقیر و نیازمندی دیگر وجود نداشت./994/ب902/ک

ارسال نظرات