۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۱۶۶
آیت الله علم الهدی:

وجود رهبر انقلاب مانع قدرت یابی ستمگران در کشور است/ مسؤولان در برابر متهم شدن به افراطی‌گری عقب‌نشینی نکنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: امروز هر مسؤولی را که در برابر منکرات، فحشا و بی بندوباری هایی که جمع کننده سفره دین از زیر پای جوانان ما است، ایستادگی می کند، به افراطی گری متهم می کنند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی از عزاداری های مردم در دو ماه محرم و صفر و نیز ارج نهادن راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و پیاده روی زائران امام هشتم(ع) از سراسر کشور به سمت مشهدالرضا(ع)، گفت: این دو ماه عزاداری نباید تنها اشک، عشق، هیجان، احساس و عاطفه باشد، بلکه باید کاربردی شود.

 

وی در تبیین نحوه کاربردی شدن عزاداری اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: کاربردی شدن این عزاداری ها در تحلیل سیره سیاسی اولیاء خدا و مظلومیت اهل بیت در جریان های سیاسی است که برای زندگی سیاسی پر بحران امروز ما در برابر دشمنان اسلام، استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی آموزه هایی راهبردی دارد.

 

علت مظلومیت اهلبیت(ع)، عداوت برخی جریان ها با پیامبر(ص) بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به لزوم عبرت گیری از حوادث تاریخی آخر ماه صفر، اظهار کرد: چنین روزی، یعنی روز دوم رحلت پیامبر(ص)، دردناک ترین روز تاریخ اسلام است؛ امروز حتی از عاشورا و از روزی که پیکر مطهر امام مجتبی(ع) را تیرباران کردند و نیز از روزی که وجود مقدس علی بن موسی الرضا(ع) را در غربت به شهادت رساندند هم دردناک تر است.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: بر حسب نوشته مرحوم علامه امینی، روز دوم رحلت پیامبر(ص) به خانه حضرت زهرا(س) تهاجم کرده و آن را آتش زدند؛ امروز، روز شهادت حضرت محسن(ع) است؛ همه مصائب و مشکلات ما از دیروز و امروز شروع شد؛ همه مظلومیت هایی که از اهل بیت(ع) سراغ دارید از امروز شروع شد و ریشه تمام این مظلومیت ها، عداوت و رویارویی با شخص پیامبر(ص) بود.

 

وی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) پیامبر وحدت و مهربانی بودند و طبیعتا نباید کسی با ایشان دشمنی می ورزید، خاطرنشان کرد: دلیل این که عداوت با پیامبر(ص) به حدی رسید که از روز رحلت ایشان تا روز غیبت امام زمان(عج) ، مظلومیت فرزندان پیامبر(ص) محور تمام تحولات سیاسی جهان اسلام قرار گرفت، این بود که عده ای می خواستند قدرت بی چون و چرایی پیدا کنند که هرچه خواستند بخورند، ببرند و می گساری کنند اما ایمان و وابستگی مردم به پیامبر(ص) و حضور عزیزان پیامبر(ص) مانع آن ها می شد.

 

وجود رهبر معظم انقلاب در این کشور، مانع قدرت یابی ستمگران است

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نه تنها پیامبر(ص)، که وجود هر رهبر دینی روی کره زمین و گرایش مردم به او مانع از این می شود که قدرت مدارها، مستکبران، زوردارها، زردارها، جنایت گرها و فرصت طلبان داخلی به پول و مال و منال برسند، همانطور که امروز پسر پیامبر(ص) به عنوان ستون خیمه این نظام حضور دارد و مردم حاضرند هستی شان را به پای ایشان بریزند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آن چه در روزهایی مانند دیروز و امروز اتفاق افتاد، یک عملیات روانی علیه امیرمؤمنان(ع) بود که همه عزت اسلام متعلق به ایشان بوده و عظمت و اقتدار مردم در دنیای آن روز زیر سایه شمشیر ایشان بود.

 

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) را با عنوان افراطی و خشن و به عنوان کسی که چون کفار را کشته و وراث کفار از او کینه دارند، نمی تواند رییس مملکت شده و خلیفه باشد، کنار زدند.

 

مسؤولان در برابر متهم شدن به «افراطی گری» عقب نشینی نکنند

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود با تصریح بر این که برچسب «افراطی» زدن به کسانی که از دین دم زده، از شعائر الهی حمایت می کنند و با منکرات می جنگند، توطئه شیطانی کسانی است که رهبری اسلام را از خط امامت منحرف کرده و امیرمؤمنان(ع) را کنار زدند، گفت: امروز هر مسؤولی را که در برابر منکرات، فحشا و بی بندوباری هایی که جمع کننده سفره دین از زیر پای جوانان ما است، ایستادگی می کند، به افراطی گری متهم می کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: بنده با بهره برداری از حضور برادر بزرگوارمان، فرمانده دلاور و غیور نیروی انتظامی کشور در نماز جمعه، از حرکت عظیمی که این ذخیره عزیز اسلام و انقلاب در مبارزه با منکرات شرعیه و زنانی که می خواستند از داخل اتومبیل ها کشف حجاب را رسم کنند، تشکر می کنم.

 

وی افزود: عزیزان ما باید مقابل این قضایا خیلی مقاوم بایستند، ناراحت نشوند و اگر مشتی توطئه گر سیاسی دست نشانده استکبار در این مملکت آن ها را به افراطی گری متهم کردند، عقب نشینی نکرده و موضع خودشان را عوض نکنند؛ آن ها باید ارزش های دین را حفظ کنند.

 

منطق «رابطه با دشمن برای رفع مشکلات اقتصادی»، نفوذ دشمن است

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود، بر عبرت گیری از نقشه های معاندان پیامبر(ص) علیه امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد و گفت: آن ها در نقشه دوم خود گفتند «امام حسن(ع) فرزند امیرمؤمنان(ع) است و عادل نیز هست و همه عزت ها و عظمت ها را دارد اما پسر هند جگرخواراقتصاد مملکت را بهتر اداره می کند.»

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: منطق کسانی که زندگی مردم را از درون کاخ های آمریکایی و اروپایی نشان گرفته و آن ها را با مشکل مواجه کنند و از طرف دیگر بگویند «حکومت اسلامی قدرت مدیریت امنیت و اقتصاد را ندارد و باید با دشمنان دست داد تا آب و نان مردم برقرار باشد»، همان منطقی است که منجر به مظلومیت امام مجتبی(ع) شد.

 

وی افزود: این که رهبر معظم انقلاب پیوسته ما را از نفوذ دشمن بر حذر می کنند، منفذ دشمن همین حرف ها است که «بروید با پسر هند جگرخوار بسازید، شمشیر روی او نکشید، با او درگیر نشوید چرا که او بهتر می‌تواند امنیت و اقتصادتان را تأمین کند»؛ وقتی دشمن با این زمزمه ها نفوذ کرد و وارد عرصه شد جز با کشتن زهرا(س) زیر ضربات تازیانه دست بردار نخواهد بود.

 

برخی فرصت طلبان برای قدرت یابی از رهبری خرج می کنند

آیت الله علم الهدی با اشاره به جریان شهادت امام هشتم(ع) خاطرنشان کرد: نظام طاغوتی تا دندان مسلح گمان می کرد برای تثبیت قدرت خودش باید مدیریت دین و مقام ولایت را استخدام کند، از همین رو علیه امام رضا(ع) توطئه ریختند؛ این ها جریان هایی است که امروز در جامعه ما وجود دارد.

 

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: یک قدرت یاب فرصت طلبی که در فکر و مغزش صدها زاویه با رهبر معظم انقلاب دارد، فکر می کند که با خرج کردن رهبری و شعار حمایت از ایشان در بدنه جامعه نفوذ کرده و به قدرت برسد؛ این همان نقشه ای است که مأمون در برابر امام رضا(ع) داشت.

 

وی در پایان یادآور شد: هم توطئه روز مرگ پیامبر(ص)، هم فتنه شهادت امام حسن(ع)، هم نابکاری ها و نیرنگ بازی های مأمون در مظلومیت امام رضا(ع)، امروز در جریان های کشور ما کاملاً نفوذ کرده و وجود دارد؛ این شما مردم هستید که باید بصیرت پیدا کرده و دقیقاً بشناسید این شعارها و زمزمه‌ها از کجا سرچشمه می‌گیرد./820/201/ب1

ارسال نظرات