۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۰۷۲۷۷
آیت الله دری نجف آبادی:

اسلام واقعی پیوندهای قوی معنوی و درک بالا از مفاهیم انسانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که آنچه داعش و تروریست های افراطی اسلام نما در رابطه با اسلام بیان می کنند ساختگی است، خاطر نشان کرد: اسلام واقعی پیوندهای قوی معنوی و درک بالا از مفاهیم انسانی است که در حماسه اربعین امسال گوشه هایی از آن به نمایش گذاشته شد.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز شنبه 21آذر ماه در مراسم سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت ولایت امام رضا (ع) که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، بیان کرد: عزاداری محرم و صفر در ایران اسلامی به عنوان میراثی ماندگار و ارزشمند محسوب می شود.

 

حضور بیش از بیست و پنج میلیونی شیعیان در اربعین حسینی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که حماسه پیاده روی اربعین حسینی به صورت مردمی و بدون دعوت هیچ نهاد و ارگان خاصی صورت گرفت و با بهترین شکل نیز مدیریت شد، گفت: قلم و زبان از توصیف اجتماعات میلیونی که در محرم و صفر در راستای تعظیم شعائر اسلامی برگزار شد عاجز و ناتوان است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حضور بیش از بیست و پنج میلیونی شیعیان در اربعین حسینی گفت: حضور میلیونی شیعیان در اربعین حسینی با همکاری دولت و مردم کشورهای ایران و عراق با شکوه انجام شد و این در حالی است که در مراسم حج امسال تنها یک میلیون و دویست هزار نفر حاجی از خارج منطقه حجاز حضور داشتند و آن فجایع به بار آمد.

 

آنچه داعش در رابطه با اسلام بیان می کنند ساختگی است

امام جمعه اراک با اشاره به این که آنچه داعش و تروریست های افراطی اسلام نما در رابطه با اسلام بیان می کنند ساختگی است، خاطر نشان کرد: اسلام واقعی پیوندهای قوی معنوی و درک بالا از مفاهیم انسانی است که در حماسه اربعین امسال گوشه هایی از آن به نمایش گذاشته شد.

 

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: همگان شاهدیم که مردم عراق در شرایط جنگ و وضع نامساعد اقتصادی به دلیل کاهش قیمت نفت با برپایی قریب به هجده هزار موکب مخلصانه آنچه داشتند برای زائران اباعبدالله(ع) در طبق اخلاص قرار دادند.

 

ذخایر معنوی محرم و صفر برای خادمان اندوخته می شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز هیئات عزاداری، علما، مردم و مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  کارنامه قبولی در ماه های محرم و صفر دریافت کردند و امیدواریم این تلاش ها در درگاه الهی نیز مورد مقبول قرار گیرد و همه دست اندرکاران برپایی مراسمات عزاداری قابل تقدیر هستند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که  ذخایر معنوی محرم و صفر برای خادمان اندوخته می شود، گفت: این ذخایر معنوی سرمایه ای بزرگ جاودانه ای است، که باید در تمام عمر از آن بهره مند شد و باید از تمام ظرفیتهای محرم و صفر برای رشد و تعالی خود و جامعه استفاده کنیم.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که امام رضا (ع) خط مشی امامت و ولایت را به جهانیان ترسیم کرد، خاطر نشان کرد: هشتمین اختر تابناک امامت ولایت امام رضا (ع) با ایستادگی در برابر هارون خط مشی امامت و ولایت را به خوبی برای جهانیان ترسیم کردند./842/202/ب2

ارسال نظرات