۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۰۷۳۰۸

معاون رییس پارلمان عراق بر ضرورت اتحاد سیاستمداران در برابر ترکیه تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق با محکوم کردن حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور، بر لزم اتحاد سیاستمداران علیه ترکیه تأکید کرد.
همام حمودي، معاون رييس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق، امروز طی پیامی بر ضرورت انسجام و اتحاد میان احزاب و حکومت برای مبارزه با دخالت‎های خارجی و نقض حق حاکمیت این کشور تاکید کرد.


وی افزود: پارلمان عراق حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور را به شدت محکوم کرد و از دستگاه‎های سیاسی نیز دعوت می کند که در مقابل این نقض آشکار ایستادگی کرده و پاسخ مناسب بدهد.


معاون رییس پارلمان عراق از سازمان ملل متحد و نهاد‎های بین المللی دعوت کرد که اقدامی فوری و ایستادگی جدی در برابر حضور غیر قانون نظامیان ترکیه در خاک این کشور اتخاذ کند.

 

وی تصریح کرد: عراق در برابر این اقدام ترکیه گزینه‎های مختلفی را بر روی میز دارد که در صورت اصرار آنان بر مواضع خود پاسخ‎های متناسب به ترکیه داده خواهد شد.


روز گذشته صدها هزار نفر از مردم عراق با تجمع در میدان التحریر بغداد ضمن مخالفت با ادامه حضور نظامی ترکیه در شمال این کشور، بر لزوم حفظ یکپارچگی عراق تاکید کردند.


در این تظاهرات گسترده سران قبایل ، داوطلبان مردمی و برخی گروه های سیاسی نیز حضور داشتند و حاضران بر خروج بی قید و شرط نظامیان ترکیه ای تاکید کردند.


گفتنی است جمعه گذشته، ترکیه 130 نیرو به همراه ادوات سنگین از جمله 20 تا 25 تانک و نفربر را در شمال شرق استان موصل، بدون اطلاع دولت عراق، مستقر کرد.


پس از آن مقامات ترکیه اعلام کردند که 150 تا 300 نیروی خود را به روستای «باشیقه» در حدود 20 کیلومتری شمال شرق شهر موصل اعزام کرده‌اند./994/ب902/د

ارسال نظرات