۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۳۳۳
امام جمعه فاروج:

سخنرانی افراد مسأله‌دار در دانشگاه‌ها وحدت و انسجام ملی را تضعیف می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: سخنرانی افراد مسأله دار در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، وحدت و انسجام ملی را در آستانه انتخابات سرنوشت ساز اسفندماه امسال تضعیف می کند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  از دعوت شخصیت های سیاسی مسأله دار برای سخنرانی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انتقاد کرد و افزود: این دعوت ها به بهانه افزایش بصیرت و شناخت سیاسی دانشجویان صورت می گیرد در حالی که هدف اصلی چیز دیگری است.

 

وی اضافه کرد: سیاسی کردن فضای دانشگاه های کشور در حالی که این اقدامات با هدف ارتقای فهم و تعمیق بینش سیاسی و بصیرت اسلامی انجام نمی شود به غیر از آسیب و زیان، ثمره دیگری ندارد.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: با توجه به برخی از سخنرانی های اخیر در فضای دانشگاه ها و حضور افراد مسأله دار در مراکز آموزش عالی نظیر ابراهیم یزدی و فائزه هاشمی که از فعالان در فتنه 88 بودند، همه باید هوشیار باشیم که جریان فتنه بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی با بیان اینکه جریان های مرموز و موازی با اهداف شوم خود کلیت نظام و ماهیت انقلاب را هدف قرار داده اند، خاطرنشان کرد: در واقع سخنرانی افراد مسأله دار در دانشگاه ها و مراکز آموزشی، وحدت و انسجام ملی را در آستانه انتخابات سرنوشت ساز اسفندماه امسال تضعیف می کند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت رعایت منافع ملی در این رویداد بزرگ تأکید کرد و افزود: همه باید برای تحقق حماسه سیاسی در اسفندماه امسال تلاش و فعالیت مضاعف داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های منحصر به فرد نظام جمهوری اسلامی ایران که نمادی از جامعه مدنی اسلامی محسوب می شود، روح جمهوریت و دموکراسی در آن است، اضافه کرد: تجمیع دموکراسی و جمهوری در این نظام مبتنی بر ارزش های دینی و مکتبی بوده و به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نظام اسلامی به شمار می رود.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: در این زمینه مردم و رأی و خواسته عمومی به عنوان یکی از پایه های اصلی در نظام اسلامی و ولایی محسوب شده و این موضوع نیز در طول بیش از سه دهه گذشته از انقلاب و نظام اسلامی بارها اثبات شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج اظهار کرد: گواه این حقیقت برگزاری انتخابات هایی است که به تعداد سال های عمر نظام و انقلاب اسلامی به صورت کاملا مردمی و ملی برگزار شده و مردم در نهایت سلامت و دقت نمایندگان خود را راهی مجالس و سمت های مختلف کرده اند.

 

وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی تمامی کانون های قدرت و حاکمیت با رأی مستقیم و غیرمستقیم ملت شکل می گیرند، افزود: درواقع یکی از رموز ماندگاری و تقویت روزافزون نظام اسلامی نیز همین مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و شرایط کشور است.

 

حجت الاسلام قلیزاده اضافه کرد: در این زمینه حتی رهبری نظام جمهوری اسلامی نیز با رأی خبرگانی انتخاب می شود که مردم با رأی مستقیم خود آنها را برگزیده و راهی مجلس خبرگان رهبری کرده اند.

 

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که از بیش از سه دهه گذشته همواره دشمنان به دنبال خدشه وارد کردن به این عنصر عزت و اقتدار ملت ایران بوده و با بهانه های واهی سعی در تشکیک در آن می کنند.

 

امام جمعه فاروج خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط ملت ایران باید همانند گذشته هوشیار و بصیر بوده و با مشارکت پرشور در انتخابات پیش رو، اقدام به انتخاب افرادی اصلح، کاردان و دلسوز نسبت به آرمان های اسلام و انقلاب کنند تا کشور و نظام اسلامی همچنان در مسیر اصیل و درست، حرکت رو به رشد و پیشرفت خود را ادامه دهد./9314/302/ب1

ارسال نظرات