۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۰۷۴۱۱
در سال جاری؛

70 موقوفه جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که از ابتدای سال 1394 تاکنون 70 موقوفه جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است، گفت: استان مرکزی در نقاط مختلف در مجموع دارای پنج هزار و یکصد موقوفه با نیات متفاوت است.
حجت‌الاسلام عباسيان، مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پیش از ظهر امروز یکشنبه 22 آذر ماه، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دفتر امام جمعه اراک، بیان کرد: هفته وقف فرصت ارزشمندی در جهت تبیین و گسترش فرهنگ سازی وقف در جامعه است.

 

تربیت اسلامی در سایه آموزه‏ های دینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که وقف سنت حسنه و پسندیده است که مشکلات جامعه را به آسانی حل می کند، اظهار داشت: واقفان نیک اندیش اموال خود را در جهت رفع مشکلاتی از قبیل آموزش، بهداشت، درمان، فرهنگ و همچنین امور مورد نیاز جامعه با افتخار وقف می کنند.

 

حجت‌الاسلام  عباسیان با بیان این که تربیت اسلامی در سایه آموزه‏ های دینی نسل واقف را به ثمر می رساند، گفت: وقف باقیات الصالحاتی است که نام و مال انسان را در هر زمـان ماندگار می سازد و همگان از واقف خیر اندیش به نیکی یاد می کنند.

 

سابقه طولانی وقف در فرهنگ ایرانی و اسلامی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که سنت حسنه و خداپسندانه وقف دارای سابقه ای طولانی در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز در ایران اسلامی شاهد آنیم که سنت حسنه وقف دارای جایگاه مناسبی است و ما به این ارزش به خود می بالیم.

 

حجت‌الاسلام عباسیان وقف را میراث ماندگار پیامبر (ص) و ائمه معصومان(ع) دانست و بیان کرد: در دین مبین اسلام وقف دارای جایگاه با ارزشی است و همگان باید به هر نحو در راستای گسترش این عمل پسندیده در جامعه اسلامی تلاش کنند و گام بردارند.

 

نقش امامزادگان در  تبیین فرهنگ دینی 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نقش امامزادگان و بقاع متبرکه را در ترویج و تبیین فرهنگ دینی و اسلامی مهم دانست و خاطرنشان کرد: با شروع سال جدید و اجرای برنامه پنجم، اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در مسیر توسعه بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و احیای موقوفات، برنامه‌های خود را عملیاتی خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به این که 37 هزار هکتار اراضی کشاورزی وقفی در نقاط مختلف استان مرکزی شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: از این مقدار امسال 11 هزار هکتار آن به نام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی سند گذاری شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که از ابتدای سال 1394 تاکنون 70 موقوفه جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: استان مرکزی در نقاط مختلف در مجموع دارای پنج هزار و یکصد موقوفه با نیات متفاوت است. 

 

شایان ذکر است،18 تا 25 آذرماه با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است./842/202/ب1

ارسال نظرات