۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۷۴۲۶

اوقاف مصر بر ضرورت پاکسازی موسسه‌های دینی از اندیشه افراطی تاکید کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر با اشاره به افزایش خشونت و افراط گرایی، پاکسازی موسسه های دینی از اندیشه‌های افراطی را خواستار شد.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر تاکید کرد که مبارزه با مبلغان اندیشه افراطی نباید منحصر در مواجهه فکری و صدور بیانیه شود.


مختار جمعه افزود: با توجه به اهمیتی که بیانیه‌های وابسته به سازمان‌های دینی و علمای متخصص در مبارزه فکری با این پدیده دارد، باید از کلیه‌ وسایل ارتباطی در برابر خشونت و تروریسم استفاده کرد.


جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی پاکسازی موسسه‌های فکری، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و دینی از حامیان اندیشه‌های خشونت آمیز و ایستادگی در برابر افراد فاقد صلاحیت و شایستگی و کسانی که به نام دین به تجارت و ثروت اندوزی روی آورده‌اند، را خواستار شد.


وی شجاعت در بازنگری واقعی متون، رویارویی با مشکلات، قرائت جدید از آخرین تحولات جهانی از سوی صاحب نظران، برخورد صحیح با پدیده‌های جدید را از نیازهای اساسی جامعه دانسته و خاطر نشان کرد: تفاوت فراوانی میان بازنگری درست و بازنگری غلط وجود دارد تا آنجا که نوع اول به تحقق مصالح و منافع و دیگری به فساد منجر خواهد شد.


وزیر اوقاف مصر در پایان از تلاش احمد طیب شیخ الازهر مصر در مطرح ساختن اجتهاد گروهی در مسائل مهم و دعوت از علمای مسلمان سراسر دنیا برای وحدت در فتوا نسبت به مسائل مستحدثه تقدیر و تشکر کرد./981/ب903/د

ارسال نظرات