۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۰۷۵۹۸

سیصد و نهمین شماره ماهنامه سلام بچه‌ها منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره 309 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.
سلام بچه‌ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه آذر‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ سیاه و سفید»،‌ «ستاره‌ها کجا رفتند»، «قصه‌های قرآنی»، «حرف‌های رنگی»، «شعر»، «حسینیه دل‌ها»، «یک روز، یک شغل»، «راز و رمز نویسندگی»، «داستان» و «ایران را بگردیم».

 

«اولین‌ها»، «شابک چیست؟»، «با گذشتگان قدمی بزنیم»، «جابر، یاور سالخورده امام باقر علیه‌السلام»، «آگهی»، «به فکر حیات وحش باشیم»،‌ «مسأله‌های حل‌نشدنی»، «نثر ادبی»، «شاعر یار مهربان» و «رازهای نهج‌البلاغه» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان رازهای نهج‌البلاغه مطلبی از محقق فرانسوی درباره حضرت علی علیه‌السلام آمده که به این شرح است: «باران کارادوو، محقق فرانسوی می‌گوید: علی علیه‌السلام آن شجاع بی‌همتا و قهرمان یکه‌تازی بود که پهلو به پهلوی پیامبر می‌جنگید.

 

او در جنگ بدر، بیست ساله بود که با یک ضربه، یکه‌سوار قریش را دو نیم کرد؛ در احد شمشیر پیامبر صلی‌الله علیه و آله را به دست گرفت و بر سرها، کلاه‌خودها را می‌شکافت؛ در یورش بر قلعه‌های خیبر، با یک دست دروازه سنگین آهنین را از جای کند و آن را بالای سر خود سپر ساخت. پیامبر صلی‌الله علیه و آله او را بسیار دوست داشت. روزی به سوی علی علیه‌السلام اشاره کرد و گفت: من کنت مولاه، فهذا علی مولاه.»

 

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «بریده‌ها»، «حکایت»، «جاده بهشت»، «سفر آخر»، «آب و آتش»، «گفت‌وگو»، «شعر»، «مردی برای همیشه» و «جدول» به چشم می‌خورد.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان مردی برای همیشه آمده است: «امام باقر علیه‌السلام فرمودند: رسول خدا نه دیناری به ارث گذاشت و نه درهمی،نه بنده‌ای، نه کنیزی، نه گوسفندی و نه شتری. زمانی که درگذشت، زره او در گرو یکی از یهودیان مدینه بود که در قبال قرض‌کردن بیست صاع جو برای خرجی خانواده‌اش، نزد او گرو گذاشته بود.

 

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند: نخستین کسی که روز قیامت بر خدای عزیز جبار وارد می‌شود، من هستم و کتاب و اهل‌بیت من و سپس امتم؛ آن‌گاه از آنان می‌پرسم که با کتاب خدا و اهل‌بیت من چه کردند؟».

 

در بخش پایانی ماهنامه سلام بچه‌ها نیز موضوعاتی همچون «چگونه از رفتن به جایی که دوست ندارید، فرار کنید؟»، «داستانک»، «آرزویی که مترسک داشت» و «فرم اشتراک» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شماره 309 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه آذر‌‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 68 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار نشر شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات