۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۷۶۷۲
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

رسانه ها یاری گر سنت پسندیده وقف در کشور باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام تقوی با بیان این که رسانه ها با ترویج فرهنگ وقف در جامعه می توانند یاری گر سنت پسندیده وقف در کشور باشند، گفت: رسانه ها در کشور بایدجلوه های زیبای وقف را به نمایش بگذارند تا عموم مردم با این سنت پسندیده بیش از پیش آشنا شوند.
حجت‌الاسلام سيد رضا تقوي رييس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عصر دوشنبه 23 آذر ماه در همایش وقف و رسانه که در کانون فرهنگی تربیتی حضرت امام خمینی (ره) اراک برگزار شد، بیان کرد: رسانه ها با ترویج فرهنگ وقف در جامعه می توانند یاری گر سنت پسندیده وقف در کشور باشند.

 

تبیین و نهادینه کردن فرهنگ وقف از سوی اصحاب رسانه

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که اصحاب رسانه تبیین و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اسلامی را در راس امور خود قرار دهند، اظهار داشت: رسانه ها در کشور بایدجلوه های زیبای وقف را به نمایش بگذارند تا عموم مردم با این سنت پسندیده بیش از پیش آشنا شوند.

 

حجت‌الاسلام تقوی با بیان این که تمامی رسانه ها در کشور باید در مسیر محقق شدن سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی گام بردارند، افزود: اصحاب قلم و رسانه باید با تولید گزارش های توصیفی همگام با خادمان وقف آثار و برکات وقف را برای آحاد جامعه تشریح کنند.

 

وقف راه  استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که یکی از راه های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع، سنت حسنه وقف است، خاطر نشان کرد: رشد و بالندگی جامعه اسلامی با سنت حسنه و ارزشمند وقف میسر می شود.

 

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: وقف به عنوان یک سنت مشترک بین تمام ادیان الهی، مورد احترام همه اندیشه هاست به همین دلیل می بینیم عمر برخی از موقوفات به هزار سال می رسد.

 

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به این که امروز همگان شاهدیم که ایران اسلامی در محرم و صفر به حسینیه ای بزرگ تبدیل می شود، گفت:  بیش از یک هزار و 400 سال از واقعه کربلا می گذرد، اما نام و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بیش از پیش پا برجا است.

 

الگو گیری از امام حسین سبب پیروزی انقلاب

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که ملت ایران، با الگو گیری از امام حسین (ع) توانست در دوران انقلاب به پیروزی برسد و پشت دشمنان را به زمین بزند، خاطر نشان کرد: امروز تمامی آزادیخواهان جهان با الگوگیری از آن امام همام برنامه های خود را تدوین می کنند.

 

حجت‌الاسلام تقوی در ادامه شهادت در راه خدا را راه ماندگاری انسان دانست و خاطر نشان کرد: انسان ها به وسیله آن می تواند همواره زنده باشند و همچنین خداوند متعال در قرآن کریم به این موضوع اشاره کرده است./842/202/ب1

ارسال نظرات