۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۰۷۷۲۹
امام جمعه ایوانکی:

روحانیان می‌توانند بهترین یاوران وقف باشند/ نیات وقف منطبق با نیاز‌های روز جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه روحانیان و مبلغان می‌توانند با ترویج فرهنگ وقف در کلام خود بهترین یاوران این سنت حسنه باشند، گفت: نیات وقف‌های جدید باید منطبق بر نیاز‌های روز جامعه باشد تا در مدیریت بهتر جامعه و کاستن از مشکلات مفید واقع شود.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام مرتضی کشمیر امام جمعه ایوانکی در نشستی که به مناسبت هفته وقف و با حضور کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمسار در محل دفتر وی برگزار شد، اظهار داشت: وقف یکی از سنت‌های اسلامی است که به عنوان یک ضرورت در جامعه اسلامی شناخته می‌شود و باید مورد توجه بیشتری قرار‌گیرد.

 

وی ضمن گرامیداشت این هفته و تبریک آن به مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه و اصحاب وقف، افزود: در بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در جامعه امروز شاهد آن هستیم، سنت حسنه وقف می تواند ورود پیدا کند و نقش اساسی در جهت رفع آنها ایفا نماید.

 

امام جمعه ایوانکی یادآور شد: در مورد ایجاد موقوفات جدید، نیت واقفین می تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد و چه نیکوست که واقفین نیک اندیش و خیرین بزرگوار در هنگام ایجاد وقف و انجام این عمل خداپسندانه با مشاورین و متخصصین امر، به ویژه با مجموعه کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه مشورت نموده و نیت موقوفه خود را به گونه ای قرار دهند که قابلیت بهره گیری بیشتر و بهتری داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: موقوفات جدید باید به گونه‌ای باشد که نیات آنها منطبق با نیازهای روز جامعه بوده و به مدیریت بهتر و دقیق‌تر کشور کمک کند، چه‌بسا موقوفاتی در کشور وجود دارد که با در نظر گرفتن نیاز روز جامعه در حال حاضر راهگشای بسیاری مشکلات و برطرف کننده نیازهای روز است.

 

حجت الاسلام کشمیر با بیان اینکه موضوع وقف به عنوان یک خوراک فرهنگی باید به جامعه تزریق شود، خاطر‌نشان کرد: در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، جامعه روحانیت و به ویژه ائمه جمعه و جماعات می توانند نقش اساسی ایفا کنند و به عنوان یاوران وقف، بخشی از این مسئولیت خطیر را به عهده بگیرند.

 

امام جمعه ایوانکی تأکید کرد: یکی از انواع وقف که می تواند صورت پذیرد، وقف‌های مشارکتی است که زمینه را برای مشارکت همه مردم، حتی قشر ضعیف و کم درآمد جامعه در این حسنه ماندگار و صدقه جاریه فراهم آورده است.

 

وی در پایان از تلاش‌های مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گرمسار و آرادان در جهت ترویج این سنت الهی تقدیر و تشکر کرد و گفت: ما نیز در سنگر امامت جمعه در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد، تا بتوانیم در ثواب انجام این کار خیر سهیم باشیم./977/202/ب3

ارسال نظرات