۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۷۸۱۹

نقد و بررسی «چاپ عکسی صحیفه سجادیه» در سرای اهل قلم

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد و بررسی «چاپ عکسی صحیفه سجادیه» در سرای اهل قلم تهران برگزار می‌شود.
چاپ عکسي صحيفه سجاديه

 

به گزارش خبرگزاری  رسا، نشست نقد و بررسی «چاپ عکسی صحیفه سجادیه» به خط ابراهیم بن علی کفعمی چهارشنبه (25 آذرماه) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

 

محمدرضا نورالهیان،  سیدعلی طباطبایی یزدی و سیدمحمدحسین حکیم به عنوان سخنران در این نشست حضور دارند.

 

صحیفه سجادیه نسخه ابراهیم بن علی کفعمی که از میان نسخه‌های موجود صحیفه سجادیه از قدمت بالایی برخوردار است و از متون کهن محسوب می‌شود، یک صحیفه کامل و جامع است از ابتدا و بسم‌الله اول تا دعای پایانی که در صحیفه‌های دیگر وجود دارد، در این صحیفه به چشم می‌خورد.

 

صحیفه سجادیه کفعمی سالیان قبل از ایران خارج شده و مفقود شده بود و با تلاش‌های بسیار در حوزه شبه‌قاره شناسایی شده و توسط شخصیت‌های فرهنگی به قم انتقال یافت که در نهایت چاپ و منتشر شد؛ علمای بسیاری آرزوی دیدن و دست یافتن به این نسخه را داشتند اما هرگز موفق به یافتن آن نشدند اما با شناسایی و انتشار این نسخه، بسیاری از محققان و پژوهشگران می‌توانند از این نسخه بهره ببرند.

 

مرحوم کفعمی جزو اشخاص کم‌نظیری است که حداقل سه مرتبه اقدام به نوشتن صحیفه سجادیه کرده و نخستین‌بار صحیفه سجادیه را به صورت مصور آماده کرده است.

 

نشست نقد و بررسی «چاپ عکسی صحیفه سجادیه» ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم به نشانی تهران،  خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه خانه کتاب

ارسال نظرات