۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۰۷۸۵۰
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی:

مسؤولان در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه گام بردارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی امر خی خواهانه و خداپسندانه قرض الحسنه را در جامعه اسلامی ضروری دانست و گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسؤولان باید در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه بیش از پیش گام بردارند.
حجت‌الاسلام سيدعلي حسيني پور، مدير حوزه هاي علميه استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی بعد از ظهر امروز در آیین بازگشایی شعبه امام خمینی(ره) بانک قرض الحسنه مهر ایران در اراک بیان کرد: اعطای وام های قرض الحسنه به اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه، سبب عدالت اجتماعی می شود.

 

فرهنگ قرض الحسنه باید به عنوان یک ارزش در جامعه اسلامی گسترش یابد

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی امر خیر خواهانه و خداپسندانه قرض الحسنه را در جامعه اسلامی ضروری دانست و بیان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسؤولان باید در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه در کشور بیش از پیش گام بردارند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور بیان کرد: امروز در جامعه اسلامی فرهنگ قرض الحسنه باید به همت ملت شریف و خداجوی ایران اسلامی، به عنوان یک ارزش در جامعه گسترش یابد و نهادینه شود.

 

گسترش فرهنگ نیکوکاری و کمک به اقشار کم‌ درآمد

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی فرهنگ سازی در مسیر توسعه قرض الحسنه را یک مهم دانست و خاطرنشان کرد: هدف بانک های قرض الحسنه در کشور باید گسترش فرهنگ نیکوکاری همچنین کمک به اقشار ضعیف و کم‌ درآمد باشد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با بیان این که بانک ها باید سرمایه خود را به صورت سازماندهی شده در عرصه تولید سرمایه گذاری کنند، گفت: در این صورت هم مشکل اشتغال حل می شود و هم گام های مهمی در راستای توسعه اقتصادی برداشته می شود.

 

بانک ها با قانونمداری در راستای جلب اعتماد مردم گام بردارند

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با بیان این که بانک ها باید با قانونمداری و به کارگیری نیروهای اخلاق مدار و با ایمان در راستای جلب اعتماد مردم گام بردارند، گفت: اگر بانک ها چهره مناسبی از خود در جامعه منعکس کنند مردم نیز برای افتتاح حساب های قرض الحسنه به آن ها مراجعه می کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور خاطرنشان کرد: نمی توان حل همه مشکلات را از دولت انتظار داشت و مردم می توانند با سپرده گذاری هر چند کم در بانک ها، در سامان دادن شرایط جوانان نقش مهمی ایفا کنند.

 

شایان ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه 15 هزار میلیارد ریال در 22 آذرماه سال 1386 از بانک مرکزی ایران مجوز رسمی فعالیت گرفته است./842/202/ب1

ارسال نظرات