۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۳۰۷۹۱۷
تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی:

وعده‌های فریبنده از شگردهای جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری با بیان این‌که دروغ از مهم ترین ابزارهای شیاطین و مستکبران است، گفت: یکی از شگردهای جنگ نرم، وعده‌های فریبنده است.
ري شهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مفسر قرآن کریم امروز در کلاس تفسیری که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به همت آستان مقدس برگزار شد، گفت: مسلمانان در نمازهای پنچ‌گانه به طور مکرر از خداوند سبحان درخواست می‌کنند که پروردگارا ما را از گمراهان قرار مده.

 

وی افزود: نخستین گام در جهت پیشگیری از افتادن در دام ضالین و گمراهان آشنایی با شیوه‌ها و شگردهای اضلال و اغواگری است که در قرآن کریم به تفصیل بیان شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری با اشاره به شیوه‌های اضلال شیاطین انس و جن که در قرآن مطرح شده است، بیان داشت: خداوند به دو صورت کلی و سربسته و آشکار شیوه‌های اضلال را بیان می‌کند امام سجاد(ع) با بیان مجموع شیوه‌های اضلال را در صحیفه سجادیه می‌فرماید خدایا اگر شیطان مردم را در فرمانبرداری از تو فریب نمی‌داد باطل همانند حق جلوه نمی‌کرد و هیچ کس از راه صراط گمراه نمی‌شد.

 

وی افزود: از اهداف شیطان جلوه دادن باطل به صورت حق در ذهن انسان است تا او را به گمراهی و اضلال سوق دهد و این شیوه کلی شیاطین انسی و جنی است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: کاربردی‌ترین ابزار در اضلال و گمراهی انسان، دروغ است و اهل بیت(ع) دروغ را کلید هر زشتی و پلشتی دانسته و معرفی می‌کنند.

 

این مفسر قرآن کریم در ادامه اظهار داشت: ابن ابی الحدید از پیامبر(ص) نقل می‌کند خیر دنیا و آخرت در دروغ نگفتن است؛ در قرآن صدیقان به معنای واقعی ائمه معصومین(ع) معرفی شده‎اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری عنوان کرد: از مهم ترین ابزارهای شیاطین و مستکبران دروغ است و امام حسن عسگری(ع) فرمودند یکی از شگردهای جنگ نرم و عده‌های فریبنده است.

 

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید شیطان به آنها وعده می‎دهد و آنان را در آرزو می‌افکند؛ در جای دیگر می‌فرماید مبادا همانند جدتان آدم و حوا فریب شیطان را بخورید.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: اول دروغ را شیطان به حضرت آدم(ع) گفت و او را دعوت به خوردن میوه از شجره ممنوعه کرد.

 

وی افزود: شیطان با سه دروغ حضرت آدم(ع) را به خوردن میوه درخت ممنوعه ترقیب داد اول توجیه امر الهی مبنی بر نهی خوردن میوه درخت ممنوعه، دوم وعده فرشته شدن و عمر جاودانه به حضرت آدم(ع) و سوم قسم دروغ به ذات اقدس الهی که من خیر شما را می‌خواهم در حالی که هدف او گمراهی حضرت آدم(ع) بود.

 

این مفسر قرآن کریم در ادامه گفت: امام رضا(ع) فرمودند حضرت آدم(ع) و حوا تصور نمی‌کردند که شیطان به دروغ ذات خداوند را قسم بخورد به همین دلیل از آن میوه تناول کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری در پایان خاطر نشان کرد: دروغ از ابزارهای شیطان برای فریب انسان است به همین دلیل انسان نباید هر قسمی را باور کند چرا که دشمن انسی و جنی با استفاده از باورهای دینی انسان را گمراه و با دوست جلوه دادن خود وعده آینده را به او می‌دهد و تنها راه مقابله با اضلال و لغزش‌ها اطاعت از امر الهی است./813/202/ب1

ارسال نظرات