۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۳۰۸۲۱۹

کتاب روز شمار جامع بسیج رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب روز شمار جامع بسیج در دورمین روز همایش مجمع عالی بسیج رونمایی شد، در این کتاب به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه بسیج و اهمیت حضور بسیج در ابعاد مختلف کشور پرداخته شده است.
کتاب فارس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، روستا آزاد، رییس کمیسیون صنعت مجمع عالی بسیج  امروز26 آذر در ارائه گزارش کمیسیون صنعت مجمع عالی بسیج در دومین دوره برگزاری این مجمع که در حسینیه امام خمینی مشهدبرگزار شد گفت: بنا داریم در سال آینده از مردم بخواهیم صنایع مختلف در حوزه شهری و صنایع تعطیل شده در این حوزه را به صورت مستندسازی برای ما ارسال و چگونگی موفقیت و شکست در صنعت را در میان مردم به بحث بگذاریم.

 

وی ادامه داد: مطئنا مدیر اقتصادی کشور به کشور وارد نخواهد شد مگر این که انقلاب اسلامی ما را مصادره کند و جهت رشد اقتصاد کشور خود تلاش کند.

 

رییس کمیسیون صنعت مجمع عالی بسیج  نقش موثر مردم در نظارت بر حوزه صنعت و کسب و کار را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: باید نظارت، مشارکت و مطالبه گری مردم در حوزه صنعت شکل بگیرد تا بتوانیم ارتقا در این حوزه را داشته باشیم.

 

وی با بیان این که وضعیت کسب و کار و صنعت در کشور در وضعیت خوبی قرار ندارد، بیان داشت: مشکلات ما در بحث صنعت عوامل متعددی دارد؛ به نحوی که نمی توان در داشتن ارتباط میان صنعت و دانشگاه و در ارتقای صنایع خرد و کلان در کشور به جمع بندی درستی رسید.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت براساس نظارت مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرده و ما باید در حوزه صنایع کشور به دنبال افزایش بهره وری در این حوزه باشیم.

 

توجه به اقتصاد تعاونی

روستا آزاد با بیان اینکه توجه به اقتصاد تعاونی در کنار بخش خصوصی می تواند ما را در احیا و ارتقای صنایع کمک کند، گفت: نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و نظارت بر توانمندی و نیاز کشور و پیشبرد صنایع براساس نیاز کشور از نکات بسیار مهم است.

 

وی به اصل 2080 اشاره کرد و گفت: براساس این اصل 80 درصد علایم بیماری در هر حوزه ای توسط 20 درصد عوامل موثر در آن حوزه قابل حل است و اگر در حوزه صنعت نیز بر این اصل تکیه کنیم می توانیم موفقیت های چشمگیری به دست آوریم و مجبور نخواهیم بود مانند آموزش و پرورش پس از هشت سال سند تحول در این حوزه را دست نویسی کنیم.

 

لازم به ذکر است، در پایان از کتاب روز شمار جامع بسیج رونمایی شد که در این کتاب بیانات مقام معظم رهبری در خصوص وظیفه بسیج و اهمیت حضور بسیج در ابعاد مختلف کشور تاکید شده است./934/پ202/ق 

ارسال نظرات