۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۲۲۲

کتاب «علم و اراده الهی» به چاپ دوم رسید

خبرگزاری رسا ـ چاپ دوم کتاب «علم و اراده الهی» از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار نشر شد.
کتاب «علم و اراده الهي»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چاپ دوم کتاب «علم و اراده الهی» اثر حجت السلام محمد حسن قدردان قراملکی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی منتشر شد.

 

این کتاب ، نتیجه تلاش علمی حجت الاسلام محمد حسن قدردان قراملکی است که در گروه کلام و دین پژوهی پژوهشگاه و قطب علمی فلسفه دین سامان یافته است که به تازگی به چاپ دوم خود رسیده است. این اثر ارزشمند از دو بخش با عنوان علم و اراده سامان یافته است.

 

در بخش نخست، ماهیت علم و اقسام آن، علم ذاتی خدا ونسبت آن با ذات، ادله موافقان و منکران علم ذاتی و علم پیشین و فعلی، گستره علم خدا از حیث شمول به اعدام و ممتنعات و غیر متناهیات مورد تحلیل و تقریر قرار می گیرد.

 

مولف در بخش دوم اراده خدا را از سه منظر: معنا شناختی، وجود شناختی وگستره و نسبت آن با اصل علیت، شرور و اراده انسان مورد بحث قرار داده است.

 

از ویژگی های کتاب می توان به جامعیت مباحث، توجه به دیدگاه های معاصر اعم از اسلامی و غربی، نقدهای اختصاصی نویسنده بر دیدگاه های رقیب و نیز تعریف جدید از اراده خدا اشاره نمود.

 

نویسنده کتاب از دو دهه پیش در حوزه کلام و فلسفه دین به تحقیق و تألیف بیست کتاب و هشتاد مقاله در نشریات علمی پرداخته است که این جا می توان از کتاب: «خدا و مساله شر» (کتاب سال حوزه)، «قرآن و پلورالیسم» (کتاب سال حوزه)، «اصل علیت در فلسفه و کلام»، «معجزه در قلمرو عقل و دین»، «کلام فلسفی» و «مجموعه شش جلدی پاسخ به شبهات کلامی» نام برد.

 

گفتنی است، چاپ دوم  کتاب «علم و اراده الهی» به قیمت 26000 تومان  از سوی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی  منتشر شده است.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب میتوانند به نشانی  www.poiict.org مراجعه کنند./998/د102/ق 

منبع: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ارسال نظرات