۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۰۸۳۲۶
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

پیوستن لبنان به ائتلاف سعودی توهین به کرامت ملت است

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد اهل سنت صیدای لبنان خبر پیوستن لبنان به ائتلاف سعودی ضد تروریسم را توهین به کرامت مردم لبنان دانست.
صهيت الحبلي عضو جمعيت علماي مسلمان لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، امام جماعت مسجد اهل سنت صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته نسبت به اعلام پیوستن لبنان به ائتلاف ضد تروریسم به شدت انتفاد کرد و گفت: گروه های تروریستی با پول عربستان حمایت می شوند و پیوستن لبنان به ائتلاف سعودی توهین به کرامت ملت لبنان است.

 

وی افزود: اولین گام در مبارزه با تروریسم جلوگیری از حمایت تسلیحاتی و مالی ریاض از گروه تروریستی داعش و جبهه النصره است. عربستان سعودی باید از نشر مطالب افراطی و تحریک آمیز که تحت عنوان فتوا صادر می شود جلوگیری کند. فتواهایی که کشتار و سر بریدن افراد بی گناه را به اسم اسلام مشروع جلوه می دهد.

 

این عالم اهل سنت لبنان تاکید کرد: مقاومت در لبنان از سال ها پیش به وظیفه خود در قبال دفاع از مردم کشور و مبارزه با تروریسم عمل می کرده و در این راه شهدای زیادی را برای امنیت کشور اعطا کرده است. مقاومت همچنین در سوریه برای جلوگیری از نفوذ تکفیری ها به لبنان تمام تلاش خود را می کند؛ در نتیجه باید از همه مردم و کشورها خواست که به مقاومت بپیوندند، چرا که مبارزه حقیقی با تروریسم تنها از سوی محور شریف مقاومت دیده می شود.


وی در ادامه سخنان محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و پسر پادشاه این کشور را مبنی بر تشکیل ائتلاف اسلامی علیه تروریسم مضحک خواند و تصریح کرد: رسانه های بیگانه سعی دارند وی را به عنوان ناجی جهان عرب و اسلام از دست تروریسم معرفی کنند.
 
عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان تاکید کرد: محمد بن سلمان با این اقدام سعی دارد به همگان نشان دهد که اداره امور در عربستان به دست اوست و محمد بن نایف، ولیعهد این کشور را به حاشیه براند. این مساله نشانگر میزان تنش و اختلاف در آل سعود است. کسانی که دستشان به خون مردم مسلمان و بی گناه یمن آلوده شده است.

 

شیخ حبلی در پایان خاطر نشان کرد: ائتلافی که در آن ایران، عراق، سوریه و کشورهای محور مقاومت حضور نداشته باشند هیچ ارزش و نتجه ای ندارد و از سوی دیگر ائتلاف باید در کشور پایه ریزی شود که خود موجب ایجاد و ترویج تروریسم در منطقه نشده باشد./1321/ب902/د

ارسال نظرات