۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۵۴۷
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خبر داد؛

ارسال 278 اثر علوم اسلامی و انسانی به دبیرخانه جشنواره سلمان فارسی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به جشنواره پژوهشی سلمان فارسی گفت: 278 اثر در حوزه علوم اسلامی انسانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در این میان نمایندگی ولی فقیه با 123 اثر، ارتش جمهوری اسلامی با 44 اثر، نیروی انتظامی با 58 اثر و وزارت دفاع با 54 اثر شرکت کردند.
حجت الاسلام سعيدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی  نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جشنواره پژوهشی سلمان فارسی که در سالن همایش پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه در استنباط احکام و اجتهاد، زمان و مکان نقش تعیین‌کننده‌ای دارند، ابراز داشت: از این رو باید متغیرهای زمانی و مکانی در انتخاب موضوع‌های پژوهشی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند و اگر پژوهشگر به نیاز مخاطب و جامعه توجه نکند، نمی‌تواند داروی مناسبی را تجویز کند.

 

وی با اشاره به این که امروز دیگر اندیشه مارکس از صحنه خارج شده است و همه دنیا پذیرفته‌اند که اعتقادات دینی خالص می‌تواند منشأ بزرگ‌ترین انقلاب‌ها باشد، افزود: امروز باید متناسب با متغیرهای زمانی گام برداریم، و به ارائه مدل مردم‌سالاری دینی در مقابل مدل لیبرال‌دموکراسی غرب پرداخته و آن را اثبات کنیم.

 

سعیدی در ادامه محوریت کار پژوهشگاه امام صادق(ع) نمایندگی ولی فقیه در سپاه را پاسخگویی به نیازهای علمی پژوهشی نیروهای مسلح ذکر کرد و شناسایی، ترغیب و تشویق پژوهشگران نیروهای مسلح را یکی از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری جشنواره سلمان فارسی دانست.

 

وی افزود: زمینه‌سازی برای تحول در علوم انسانی در نیروهای مسلح، ترویج و تقویت فرهنگ پژوهش و تشویق و ترغیب مسئولان و پژوهشگران در امر پژوهش از دیگر هدف‌های برگزاری جشنواره سلمان فارسی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین کمک به تولید دانش در حوزه علوم انسانی اسلامی، جهت‌دهی فعالیت های پژوهشی مرکزهای پژوهشی به سمت نیازهای پژوهشی سپاه و شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی پژوهشی در نیروهای مسلح را به‌عنوان دیگر هدف های برگزاری جشنواره ذکر کرد.

 

وی ابراز کرد: پژوهش و تألیف باید در جهت نیازهای جامعه باشد نه خواسته‌های افراد. متأسفانه بسیاری از سخنرانی‌ها ناظر بر خواسته‌های مخاطب است و به نیازهای جامعه و سخن در مورد آن توجهی نمی‌شود.

 

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه هیچ پزشکی به خواسته بیمار نسخه نمی‌‌دهد؛ بلکه به نیاز او توجه دارد، تصریح کرد: فضای امروز جامعه ما با قبل از انقلاب اسلامی بسیار متفاوت شده و ما باید مسائل گذشته را به شکل نوین مطرح کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز کرد: گفتمان ناب نبوی و علوی و مردم‌سالاری دینی انسان را به سعادت نائل می‌کند.

 

وی در ادامه درخصوص این همایش گفت: 278 اثر در حوزه علوم اسلامی انسانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در این میان نمایندگی ولی فقیه با 123 اثر، ارتش جمهوری اسلامی با 44 اثر، نیروی انتظامی با 58 اثر و وزارت دفاع با 54 اثر شرکت کردند؛ که در نهایت 203 اثر به داوری مرحله نهایی راه یافت.

 

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه امام صادق(ع) ابراز داشت: ارائه بیش از 700 عنوان کتاب مطالعاتی تحقیقاتی، ارائه بیش از 100 عنوان کتاب آموزشی و اجرای 300 پروژه از جمله خدمات و فعالیت پژوهشگاه امام صادق(ع) است.

 

وی تصریح کرد: این پژوهشگاه در سال 59 به‌صورت پژوهشکده تأسیس و در سال 79 رسمیت یافت و در سال 93 به پژوهشگاه ارتقا یافت.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: پژوهشگاه امام صادق(ع) دارای سه پژوهشکده الهیات و معارف اسلامی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی و مطالعات سیاسی است و 12 گروه تخصصی در آن مأموریت تهیه و تألیف مواد و محتوای مورد نیاز آموزشی نیروهای مسلح، تولیدات رسانه‌ای و کتابخانه دیجیتال را بر عهده دارند./992/د102/ف2

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات