۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۳۰۸۷۶۰
امام‌جمعه اهر:

وحدت باید بر محوریت ولایت و اسلام باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که مقام معظم رهبری امسال را به نام سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت نام‌گذاری فرموده‌اند، گفت: وحدت باید دارای محوریتی باشد، صرف اجتماع و صرف اتفاق بدون محوریت دارای هیچ‌گونه نفعی نخواهد بود.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام‌جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که در آستانه هفته وحدت قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: سال همدلی و هم زبانی باید اوج تجلی وحدت در جامعه باشد.

 


وی ادامه داد: با توجه به شعار سال می‌بایست مسأله وحدت قابل‌توجه همگان در کل جوامع اسلامی و جهان اسلام به ویژه
کشور اسلامی ایران باشد و تمام اقشار و مسؤولان عزیز و خدمتگزار در این مورد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 


حجت‌الاسلام حاجی‌زاده بابیان این‌که وحدت باید دارای محوریتی باشد، ادامه داد: صرف اجتماع و اتفاق بدون محوریت هیچ‌گونه نفعی نخواهد داشت، اجتماع دینی و دیانتی جامعه ما را نجات خواهد داد، محوریت؛ ریسمان خدا و چنگ زدن به آن است.

 


وی بابیان این‌که در این جامعه مردم حول محور ولایت الله، انبیا و اولیای الهی جمع شده‌اند، گفت: لازم است بدانیم اجتماع در حکومت‌های غیردینی، غیر مردمی و غیر الهی هم انجام می‌گیرد اما این اجتماعات طاغوت محور و باطل هستند.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) وحدت را تکلیف حتمی، شرعی و همگانی و وظیفه آحاد مردم شمرده و می‌فرمایند؛ هر اتحاد و تجمعی مطلوب نیست بلکه آن تجمع و جماعتی مطلوب است که حول محور اعتصام به حبل‌الله شکل گیرد.

 


وی وحدت را اصل حاکم بر جامعه برشمرد و افزود: ما نمی‌توانیم به بهانه‌های مختلف وحدت خود را مخدوش کنیم چراکه امام راحل می‌فرمایند از اشاره‌ها و کنایه‌های اختلاف انگیز اجتناب کنید، پس تمام مسائل اگرچه خیلی مهم هم بوده باشند بایستی از این اصل حاکم پیروی کنند.

 


امام‌جمعه اهر تأکید کرد: در جمهوری اسلامی وقتی صحبت از وحدت به میان می‌آید بایستی محور وحدت اعتصام به حبل‌الله و اجتماع بر پایه حق و قبول داشتن اصل اسلام و انقلاب و اعتقاد به حاکمیت اسلام و راه امام (ره) و وحدت حول اصول انقلاب باشد.

 


وی ادامه داد: در این سی‌وهشت سالی که در این کشور حاکمیت اسلامی برقرار است با امنیت، با ارزشمندی و باعزت زندگی کرده‌ایم، همه به برکت ولایت و وحدت حول ولایت و رهبری معظم انقلاب است.

 


حجت‌الاسلام حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دشمنان اسلام تلاش می کنند این وحدت و انسجام و وفاق ملی را به هم بزنند، با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری و همین‌طور امت اسلامی تمام توطئه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد./854/302/ب1

ارسال نظرات