۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۹۲۲

کنفرانس «جهان و مبارزه با تروریسم» در اردن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس «جهان و مبارزه با تروریسم» با موضوع مقابله با تروریسم و افراط گرایی، در اردن برگزار شد.
اردن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس «جهان و مبارزه با تروریسم» از سوی انجمن جهانی اعتدال اردن و همکاری اوقاف سنی عراق و با مشارکت گسترده دانشمندان و متفکران عرب و ترک برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی، در عمان پایتخت اردن برگزار شد.

 

مروان الفاعوری، دبیرکل انجمن جهانی اعتدال اردن طی سخنانی در این کنفرانس، گفت: اسلام با تروریسم هیچ رابطه ای ندارد و دینی است که انسانیت را از تنش های قومی و مذهبی به صلح، استقرار و برادری دعوت می کند.

 

صادق المهدی، رهبر حزب امت ملی سودان نیز در افتتاحیه این کنفرانس، گفت: درگیری های مذهبی منطقه را با راه نظامی نمی توان حل کرد. با گسترش دامنه جنگ داخلی در منطقه، خون انسان های بی گناه بسیاری ریخته خواهد شد.

 

محمد زاهد گل، محقق و نویسنده ترک، با بیان اینکه ترکیه طی 30 سال از طرف گروه تروریستی پ.ک.ک که از خارج پشتیبانی مالی می شود، هدف قرار گرفته شده، گفت:" کشورهای عربی نیز در زمان های مختلف از ترور رنج بردند. لکن کشورهای صاحب قدرت آن زمان واکنشی نشان ندادند. اما اکنون می بینیم که در دریای مدیترانه ناوگان نظامی وجود دارد. این نشان دهنده آن است که حضور گسترده آنها تحت عنوان "مبارزه با تروریسم"، هدف دیگری دارد"./982/ب103/د

ارسال نظرات