۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۹۱۸۷
آیت الله دری نجف آبادی:

نهادهای فرهنگی الگوی اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که کتابخوانی یکی از شاخصه های اصلی توسعه یافتگی و باروری اندیشه در جامعه است، گفت: افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی استان مرکزی باید الگوی اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشند.
 آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مرکزي و امام جمعه اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه سه شنبه و در پنجاه هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، بیان کرد: مسؤولان ارشد استان مرکزی باید برنامه های فرهنگی را با دقت مطالعه کرده و از نقاط قوت آن برنامه ها بهره مند شوند.

 

کتابخوانی یکی از شاخصه های اصلی توسعه یافتگی و باروری اندیشه در جامعه

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که کتابخوانی یکی از شاخصه های اصلی توسعه یافتگی و باروری اندیشه در جامعه است، خاطر نشان کرد: افراد فرهیخته و نهادهای فرهنگی استان مرکزی باید الگوی اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی کتاب و کتاب خوانی را به عنوان یکی از مسائل مهم و ضرورت دانست و ابراز کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی به عنوان تصمیم گیران نهایی فرهنگ استان باید خود عضو فعال کتابخانه ها باشند.

 

امام جمعه اراک با بیان این که احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی و نهادینه کردن اخلاق در جامعه از مسیر مطالعه و توسعه فکری می گذرد، اظهار داشت: که مسؤولان فرهنگی به خصوص اعضای شورای فرهنگ عمومی باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که استان مرکزی باید در تمامی زمینه ها به ویژه مسائل فرهنگی و اجتماعی سرآمد دیگر استان های کشور باشد، اظهار داشت: استان مرکزی باید سبب افتخار آفرینی ها در ایران اسلامی شود.

 

سرانه مطالعه در استان مرکزی غیرقابل قبول است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که سرانه مطالعه در استان مرکزی را غیرقابل قبول است، خاطر نشان کرد: استان مرکزی در تمامی نقاط کشور و حتی جهان به عنوان زادگاه امام خمینی و خاستگاه علمای بزرگ اسلامی معرفی شده است و باید مردم شریف این استان مطالعه را سرلوحه امور خود قرار دهند.

 

امام جمعه اراک بیان کرد: بی توجهی خانواده ها و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری به علوم انسانی و اسلامی یکی از مشکلات بزرگ نظام آموزشی کشور است و همچنین پرداخت نیم درصد بودجه شهرداری ها به نهاد کتابخانه های استان و همکاری در گسترش فرهنگ کتابخوانی باید در دستور کار شهرداری ها قرار بگیرد.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه افزود: علوم انسانی در کشورهای غربی بر اساس مکتب لیبرالیسم و مارکسیسم پایه گذاری شده و روز به روز شاهد گسترش این علم هستیم اما در ایران که علوم اسلامی بر اساس مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است، پیشرفت چندانی دراین زمینه نداشته ایم بلکه همواره از دانشجویان و دانش آموزان این رشته ها کاسته می شود./842/202/ب1

ارسال نظرات