۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۹۳۱۳
آیت الله استادی:

آیت الله بهبهانی به دور از هوای نفس و شهرت بود

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت علمی و معنوی آیت الله بهبهانی، گفت: آیت الله بهبهانی به دور از ریا و خودنمایی همواره به فکر خدمت به مردم و اسلام و مسلمین بود و تألیفات بسیار ارزشمندی از خود به جا گذاشت.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله رضا استادی بعداز ظهر امروز در همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌ الله العظمی سید‌علی موسوی ‌بهبهانی در اصفهان، با اشاره به عظمت و بزرگی شخصیتی علمی و معنوی آیت الله بهبهانی، گفت: طلاب برای اینکه بتوانند منشأ و پایه گذار خدمات مختلفی در جامعه باشند با از شخصیت‌هایی نظیر آیت الله العظمی بهبهانی الگو برداری کنند.

 

وی با اشاره به پیشرفت سریع آیت الله بهبهانی در فراگیری علوم حوزه تصریح کرد: ایشان در سن 18 سالگی دروس مقدمات و سطوح خود را به پایان رساند و مشغول درس خارج فقه اصول در حوزه علمیه نجف شده و پس از تحصیل و فراگیری علوم مختلف در محضر علما و بزرگان در نجف نماند بلکه رنج سفر را به جان خریده و برای خدمت کردن به اسلام و مسلمین به بهبهان و اصفهان سفر کردند.

 

آیت الله استادی با اشاره به حضور آیت الله العظمی بهبهانی تا حدود سن 60 سالگی در ایران اظهار کرد: آیت الله بهبهانی به در حدود سن 60 سالگی به کربلا می‌روند و در آنجا دروس خارج خود را آغاز کردند ولی با توصیه و درخواست یکی از علما به ایران سفر می‌کنند و این درحالی بود که فضایی مناسب برای مرجعیت ایشان در عراق پیش آمده بود ولی ایشان خدمت به مردم را ترجیح دادند و در ایران تبدیل به سرچشمه‌ای برای خدمت شدند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عدم تابعیت آیت الله بهبهانی از هوای نفس و امیال شخصی افزود: آیت الله بهبهانی از هوای نفس تبعیت نداشت و به دنبال خودنمایی و ریا و شهرت نبود بلکه همواره به فکر مردم و دین مردم و رسیدگی به امور اسلام و مسلمین می‌پرداخته است، ایشان حتی در ایام پیری با اینکه بیش از 90 سال عمر داشتند اما در خانه خود نماز جماعت صبح را با حضور عموم مردم اقامه می‌کردند و همواره همراه مردم بودند.

 

وی با اشاره به فراوانی و عظمت تألیفات آیت الله بهبهانی خاطرنشان کرد: ایشان یک اثر ارزشمند و بسیار مهمی دارند به نام مصباح الهدایه فی اثبات الولایه که اثری است بسیار ارزشمند که در آن با استفاده از 40 روایت ذیل 40 آیه از قرآن کریم به اثبات امام و ولایت پرداخته‌اند و این کتاب بسیار مورد توجه علما و بزرگان و صاحبان علم واقع شده است.

 

آیت الله استادی تصریح کرد: از خصوصیات بارز آیت الله بهبهانی می‌توان تقوای بسیار، پرهیز از خود نمایی و ریا، خدمت به اسلام و مسلمین و مردم و مردمی بودن را ذکر کرد، ایشان با تواضع بسیار همواره در خدمت مردم بودند./1304/202/ب1

ارسال نظرات