۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۰۹۷۰۱
آیت‌الله توکل:

ملت‌های آزاده در قبال جنایات آل‌سعود و اربابانش مواضع محکمی‌ اتخاذ کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به مقاومت و پایداری مکتب شیعه در مقابل ظالمان و مستکبران اشاره کرد و گفت: ملت‌های آزاده باید در قبال جنایات آل سعود و اربابان غربی‌اش مواضع راسخ‌تر و محکم‌تری اتخاذ کنند؛ زیرا اگر سست اراده و ضعیف در برابر دشمن ظاهر شوند؛ دشمن گستاخ شده و پیشروی می‌کند.
آيت الله توکل

آیت‌الله سید رحیم توکل، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت شیخ نمر باقرالنمر اظهار داشت: آل سعود از اربابان غربی خود برنامه و دستور می‌گیرد و تمام این جنایات منطقه در جهت اهداف غرب است.

 

آیت‌الله توکل با محکوم کردن جنایات آل سعود و استکبار جهانی ابراز داشت: شهادت آیت الله نمر، نمونه‌ای از جنایات آل سعود وابسته به غرب است که مجری دستورات و مزدور بیگانگان غربی و دشمنان اسلام در منطقه است.

 

وی با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال شهادت آیت الله شیخ نمر تأکید کرد: همه کسانی که غیرت دینی، مذهبی و شیعی دارند، باید کمر همت را در مقابل دشمنان ببندند و مواضع راسخ‌تر و محکم‌تری اتخاذ کنند؛ زیرا اگر سست اراده و ضعیف در برابر دشمن ظاهر شوند؛ دشمن مواضع گستاخانه‌تری می‌گیرد و پیشروی می‌کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به مقاومت و پایداری مکتب شیعه در مقابل ظالمان و مستکبران اشاره و تصریح کرد: آل سعود با مرام و مذهب شیعه مشکل دارد؛ زیرا اگر شیخ نمر دست از اعتراض و مقابله با جبهه باطل برمی‌داشت، کاری به وی نداشتند و حتی برایش امتیاز نیز قائل می‌شدند.

 

وی مبارزه با طاغوت و استکبار را از باورها و شعارهای اصیل شیعه خواند و تأکید کرد: وهابیت تکفیری با اصول شیعه مخالف است که یکی از آنها آموزه «هیهات من الذله» امام حسین(ع) است و همه مصادیق دشمنی به این عنوان برمی‌گردد.

 

آیت‌الله توکل به جوشش خون آیت الله شیخ نمر در وجود ملت‌های آزاده اشاره و خاطرنشان کرد: نیت و مقاصد شوم آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله نمر، جلوگیری از گسترش مرام و شیوه امام حسین(ع) است؛ اما موفق به این کار نخواهند شد، زیرا از خون به ناحق ریخته شده آیت الله شیخ نمر، صدها شخصیت دیگر تربیت می‌شود./908/ت302/ف

ارسال نظرات