۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۰۹۹۶۴
امام جمعه شهرری:

عربستان و همپیمانانش در مقابل ایران کاری از پیش نمی‌برند/ همه باید تابع تصمیمات شورای نگهبان باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: عربستان به همراه چند کشور که هیچ عددی در دنیا نیستند ابراز وجود کرده ما را تهدید می‌کنند که چه خواهیم کرد اما آن‌ها خود نیز می‌دانند که در مقابل ایران مقتدر کاری از بیش‌ نخواهند برد.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در خطبه‌های این هفته نماز ضمن دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: امیرمومنان(ع) فرمودند: نهایت و غایت رضایتمندی خدا برای کسانی است که اهل تقوا و پرهیزکاری هستند.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به ادامه دعای مکارم الاخلاق، عنوان کرد: امام سجاد(ع) در این دعا می‌فرمایند: خدایا در درون من عیوبی است پیش از اینکه مردم از آن اطلاع پیدا کرده و به خاطر آن مرا سرزنش کنند این عیوب مرا برطرف کن، بنابراین ما به جای عیجویی از دیگران باید به عیوب خود بپردازیم.

 

وی گفت: کسی که خود دست به کاری زده که سبب ملامت شده است نباید دیگران را سرزنش کند، اگر هم اشتباه شد باید از خداوند بخواهیم که آن را برطرف کند.

 

هیچ کس حق ندارد مردم را ملامت کند

حجت‌الاسلام شاهچراغی، اظهار داشت: ما حق نداریم مردم را ملامت کنیم گاهی مسائل و مشکلاتی پیش‌ می‌آید که ممکن است فرد در آن مقصر نباشد، اگر کسی هم در اثر اشتباه دچار گرفتاری شد نباید به او جسارت شود.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: گاهی ملامت دیگران اثرات نامطلوبی در زندگی انسان‌ها به ویژه در کودکان دارد که در روایات بسیار رد شده است، امیرمومنان(ع) فرمودند: اگر کسی را زیاد سرزنش کنید او دچار عقده حقارت شده و در نتیجه آتش لجبازی او تندتر خواهد شد.

 

وی در خطبه دوم نماز ضمن دعوت مجدد مردم به تقوای الهی، ابراز کرد: از 9 تا 19 دی‌ماه دهه بصیرت است و اساسا پیروزی انقلاب مدیون بصیرت رهبری و مردم است، بیش از 36 سال است که مردم با همین بصیرت در صحنه حضور داشته و با سختی‌ها، توطئه‌ها، فتنه‌ها و تحریم‌ها به وسیله همین بصیرت به مقابله پرداختند.

 

9 دی زمان تثبیت ولایت بود

حجت‌الاسلام شاهچراغی با بیان این‌که 9 دی زمان تثبیت ولایت بود، خاطرنشان کرد: امروز دشمنی‌ها و نفوذ‌ها پیچیده‌تر شده است بنابراین باید بصیرت مردم بیش از گذشته باشد.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به قیام مردم قم در 19 دی، عنوان کرد: مردم ری یک روز بیش از مردم قم بصیرت خود را نشان داده و به صحنه وارد شدند و شهید دادند و با بصیرت حاضر در صحنه شده و از امام راحل حمایت و پشتیبانی خود را اعلام کردند.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع ائمه جماعات، گفت: رهبر معظم انقلاب در این جمع مسؤولیت فرهنگی و معنوی ائمه جمعه را خاطرنشان کردند که ما نیز درخواست کردیم که بیانات رهبر معظم انقلاب مکتوب شود تا ائمه جمعه بر اساس سیاست مدونی که حضرت آقا فرمودند تکمیل شود.

 

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: مهم ترین نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند حضور حداکثری مردم در انتخابات بود که می‌تواند دولت، مجلس و قوه‌قضائیه را قدرتمند کند و مردم باید در راستای اقتدار نظام احساس مسؤولیت کنند.

 

انتخاب اصلح در انتخابات حق الناس است

امام جمعه شهرری بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در خصوص صحبت خود که فرموده بودند رأی حق‌الناس است فرمودند که این مساله برای برخی شبهه ایجاد کرده است و باید بیشتر توضیح داده شود، در این رابطه باید تلاش شود که در انتخابات شخص اصلح وارد شود زیرا انتخاب اصلح حق الناس است.

 

وی ابراز کرد: هیات نظارت که قانون وضع کرده و کسی را تعیین می‌کند دلیل بر حق‌الناس است نباید اجازه داد که حق کسی ضایع شود، همه ما باید تابع تصمیم‌گیری شورای نگهبان باشیم.

 

شهید کردن شیخ نمر بهانه‌‌ای برای عربستان بود

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به شهادت شیخ نمر، خاطرنشان کرد: شیخ نمر هیچ گناهی انجام نداده بود حتی در زندان هم درخواستی از آل سعود نداشت در آخر هم با لبیک یا حسین(ع) این شهید مظلوم سر او را بریدند، این کار عربستان بهانه‌ای بیش نبود.

 

امام جمعه شهرری عنوان کرد: این کاری که در مورد سفارت عربستان در ایران صورت گرفت را ما محکوم می‌کنیم اگر چه ما بعید نمی‌دانیم که این اقدام صورت گرفته کار خود آنها باشد.

 

عربستان عددی نیست که ما را تهدید کند

وی افزود: به دنبال این ماجرا عربستان به همراه چند کشور که هیچ عددی در دنیا نیستند ابراز وجود کرده ما را تهدید می‌کنند که چه خواهیم کرد اما آنها خود نیز می‌دانند که در مقابل ایران مقتدر کاری از بیش‌ نخواهند برد.

 

امام جمعه شهر ری گفت: این لقمه برای دهان عربستان بزرگ است که بخواهد عالمی را اعدام کند اما بدانید که عربستان با این عمل گور خود را کند مردم در عربستان و کشورهای مختلف ساکت نخواهند ماند.

 

اعدام شیخ نمر پوششی بر جنایات

حجت‌الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: این عمل عربستان پوششی برای جنایات خود در منطقه است، چه کسی است که نداند اسرائیل، ترکیه و عربستان همه با هم در این جنایات متحد هستند.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: ما مطمئن هستیم که خون پاک شهید نمر و چند شهید همراه او سبب نابودی آل سعود خواهد شد./807/201/ب1

ارسال نظرات