۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۰۹۹۹۶

انتقاد شدید نماینده آیت الله سیستانی از عدم اجرای اصلاحات در عراق

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی از عدم اجرای طرح اصلاحات در عراق به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن نود و پنجمین سالروز تأسیس ارتش عراق گفت: اعضای ارتش این روزها برای دفاع از مردم، مقدسات و اراضی عراق، جنگ سخت و نفس گیری را با جریان تروریستی داعش در خاک این کشور دارند.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: حکومت عراق باید حمایت و پشتیبانی لازم را از ارتش این کشور انجام دهد. ارتش قوی و خوب بدون توجه به مسائل طائفه‎‎ای می تواند از مردم و اراضی این کشور دفاع کند.


وی از عدم اجرای اصلاحات در عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: بارها در خطبه‎های نماز جمعه از سه قوه مجریه، قضایی و مقننه این کشور درخواست کردیم که در مسیر اصلاحات، تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با مفسدان قدم بردارند ولی متاسفانه سال به پایان رسید و هیچ اقدام جدی در این زمینه مشاهده نکردیم که این مساله جای تاسف شدید دارد و ترجیح می دهیم که در این زمان مطلبی در این باره نگویم.


حجت الاسلام صافی، در بخش دیگر سخنان خود خواستار حفظ محیط زیست شد و 
تصریح کرد: وجود دو رودخانه بزرگ دجله و فرات در عراق نعمتی از سوی خداوند برای مردم این کشور است بنابراین باید از هر گونه سوء استفاده و تجاوز به حریم این رودخانه جلوگیری به عمل آید. متاسفانه در سال های اخیر این دو رودخانه به محل دفع زباله و آب‎های فاضلاب شده که این مساله خطرهای سلامتی بسیاری برای مردم عراق درپی داشته است./994/ب902/د

ارسال نظرات