۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۱۰۱۸۳
امام جمعه آغاجاری خوزستان؛

مردمی بودن امام جمعه عاملی در جذب جوانان به نماز جمعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آغاجاری خوزستان با اشاره به نقش ائمه جماعات در ایحاد وحدت و تبیین مسائل سیاسی برای جامعه اسلامی، گفت: امام جمعه پدر معنوی جامعه و مردمی بودن امام جمعه عاملی در جذب جوانان به نماز جمعه است.
نماز جمعه اهواز

حجت الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه آغاجاری خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار داشت: در عصر کنونی جنگ فرهنگی نابرابری بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده که به مراتب سخت تر از جنگ نظامی رژیم شاهنشاهی علیه ملت ایران و جنگ تحمیلی است.

 

امام جمعه آغاجاری با بیان نابرابر بودن جنگ فرهنگی و همکاری استکبار و نوکران آن در این زمینه ابراز داشت: تغییر در نظام اسلامی را با تغییر افکار و فرهنگ مردم پی ریزی کرده و نماز جمعه  قرارگاه ایمان و بصیرت در خصوص مسائل سیاسی، فرهنگی و اعتقادی بوده و نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی هر شهر در برابر هجوم فرهنگی دشمنان ایستادگی می کند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در سخنان رهبر معظم انقلاب، امام جمعه فرمانده قرارگاه نماز جمعه است، افزود: برپایی نماز جمعه تبیین مسائل سیاسی، تبیین حق و حقایق از باطل و دروغ، تبیین سیاست اسلام ناب محمدی و وحدت و یکدلی برقرار بوده و دشمن مأیوس از ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی خواهد شد.

 

این مقام مسؤول برگزاری نماز جماعت در اماکن گوناگون با عقاید و زبان های گوناگون را نتیجه وحدت حاصل شده در زیر بیرق نماز جمعه دانست و گفت: جوانان به عنوان وارثان و تشکیل دهندگان نظام و انقلاب اسلامی نباید از محافل سیاسی و فرهنگی نظام اسلامی دور بوده چرا که دوری آنها تغییر افکارشان به واسطه نفوذ دشمن را در پی خواهد داشت.

 

وی با تأکید بسیار دقیق رهبر معظم انقلاب بر این مسأله و تلاش به جذب جوانان برای حضور در نماز جمعه، خاطرنشان کرد: ایشان بر لزوم زی طلبگی و سادگی برای امام جمعه و دفاتر و سیستم اداری آنها تأکید کردند.

 

امام جمعه آغاجاری با بیان این‌که گرایش امام جمعه به اخلاق و آداب طلبگی، او را مردمی تر می کند، گفت: مردمی بودن این نهاد است که سبب شده است امام جمعه به عنوان پدر معنوی جامعه مطرح شوند./9456/303/ب2

ارسال نظرات