۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۱۰۱۸۶

یادواره شهید حسن وکیل‌زاده در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالگرد عملیات کربلای پنج، یاد و خاطره شهید حسن وکیل‌زاده از مجاهدان خط سرخ شهادت در تبریز گرامی داشته شد.
شهيد حسن وکيل زاده مراسم يادبود شهيد حسن وکيل زاده مراسم يادبود شهيد حسن وکيل زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در مراسم یادبود شهید حسن وکیل‌زاده و شهدای کربلای 4 و 5 اظهار داشت: شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تنها با خدا معامله کردند و در نهایت با شهادت، توانستند سعادت دنیا و آخرت را کسب کنند.


وی با بیان این‌که پیروزی در جنگ هشت ساله تنها با تمسک به فرهنگ عاشورایی محقق شد، خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا یک فرهنگ اثرگذار در تمامی اعصار است که همه وظیفه داریم در اشاعه آموزه‌های این مکتب جریان‌ساز به تکلیف خود عمل کنیم، به ویژه در شرایطی که هجمه گروهک های افراطی سلفی و تکفیری علیه اسلام ناب محمدی(ص) شدت یافته است. 


حجت الاسلام نظری وحدت شیعه و سنی را ضرورت امروز جهان اسلام دانست و تصریح کرد: اگر دیروز شهدا از مرزهای جغرافیایی دفاع کردند، امروز صیانت از آموزه های اسلامی و ارزش های انقلابی در برابر هجمه های فرهنگی و رسانه ای غرب و نظام سلطه، نوعی جهاد و ایثار است.


وی ادامه داد: جهاد و پاسداری منحصر به دفاع و جنگ نیست، بلکه تلاش و ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی و سنگرهای عقیدتی نیز مهم و حساس است. همه باید پاسدار ارزش ها و آموزه های اسلامی و انقلابی بوده و در ترویج و تبیین مکتب و فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) تلاش کنند.


حجت الاسلام نظری عمل به وصیت‌نامه شهدا را نوعی کار فرهنگی در برابر هجمعه ضداسلامی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش نظام سلطه برای ایجاد تزلزل در جامعه اسلامی، هوشیاری و بصیرت در برابر هجمعه فرهنگی و عقیدتی دشمنان ضرورتی انکار ناپذیر است.


همچنین سردار سوداگر، از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حسن و ابراهیم وکیل‌زاده، حسن و حسین زکی، اسماعیل و علی شفیعی و دیگر شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: عملیات کربلای 5 در هفتمین سال جنگ و با هدف تصرف شمال شاهراه مبادلاتی بصره با دیگر مناطق عراق صورت گرفت.


وی ادامه داد: در آن دوران حساس جنگ، رزمندگان در تمامی عملیات‌های قبل از کربلای 5 از رسیدن به اهداف عملیاتی خود باز مانده ‌بود. از جمله این تلاش‌ها انجام عملیات کربلای 4 به فرماندهی سپاه بود که لو رفتن این عملیات شکست سنگینی را برای نیروهای نظامی ایران به همراه داشت.


سردار سوداگر خاطرنشان کرد: اگر مجاهدت شهیدانی چون حسن وکیل‌زاده نبود، امروز امنیت، اقتدار و عزت حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را شاهد نبودیم، باید قدرشناس نعمت نظام اسلامی باشیم و با عمل به توصیه‌های شهدا در سنگر ولایت به مقابله با دشمنان بپردازیم.


بنابر این گزارش، همچنین به دنبال انتشار شماره چهارم ماهنامه «بهمن آذربایجان» قرار است خانواده‌ شهید جاویدالاثر حاج عباس عبدالهی، که سال گذشته در سوریه به شهادت رسید و همچنین خانواده‌ شهید حسن وکیل زاده، از شهدای عملیات کربلای پنج در مراسم رونمایی از این شماره نشریه حضور داشته باشند.


گفتنی است، این نشست قرار است فردا یکشنبه 20 دی‌ماه از ساعت 30/15 تا 30/17 در محل پاتوق کتاب تبریز(جنب مسجد طوبی) میزبان علاقه‌مندان عرصه فرهنگ باشد./935/202/ب3

ارسال نظرات