۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۰۱۹۲

ماهنامه پوپک در گام دویست و پنجاه و هشتم

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاه و هشتمین ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 258 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسئولی محمد حسنی ویژه دی‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جمله کوچولو»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «حکایت‌های کوچک»، «روزگار آقای سرخوش»، «سلام پوپک جان»، «کاردستی»، «یادگار ماه» و «داستان ترجمه» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «سرگرمی»، «قصه‌های درازگوش»، «جدول»، «داستان‌های جناب آقای خانه»، «شعر»، «سفرهای من»، «یخچال» و «کبوتر نامه‌رسان» اشاره کرد.

 

در ذیل موضوعی با عنوان سفرهای من مطالبی درباره مسلمانان روستای سونگ سانگ مالزی مطرح شده است که قسمتی از آن به این شرح است: در یکی از اتوبان‌های مالزی، مشغول رکاب‌زدن هستم؛ اما سروصدای زیاد ماشین‌ها سبب می‌شود بدون برنامه قبلی مسیرم را تغییر دهم. وارد روستایی می‌شوم به نام «سونگ سانگ».

 

در آنجا با محمد آشنا می‌شوم که مرا به خانه‌شان می‌برد. می‌گوید چون بیشتر مردمان مالزی مسلمان هستند، در ایام عید فطر که حداقل یک هفته طول می‌کشد، همه اعضای خانواده در خانه پدری جمع می‌شوند. من هم می‌شوم عضوی از خانواده‌های آنها. آنها خانواده‌ای بسیار مهربان و مهمان‌دوست هستند. از غذاهای سنتی آنها می‌خورم، طعم میوه‌های متنوع‌شان را می‌چشم و از قسمت‌های مختلف روستای زیبایشان دیدن می‌کنم. آنجا با خود آرزو می‌کنم که ای کاش همه مسلمانان جهان این‌گونه با یکدیگر مهربان و بامحبت باشند.

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «میزگرد»، «داستانک»، «وقتی خوشحالم»، «روزهای نو»، «بچه‌ها خبر»، «آگهی»، «در باغ نهج‌البلاغه» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان در باغ نهج‌البلاغه می‌خوانیم: «از دست سارا ناراحت بودم. دلم نمی‌خواست زنگ تفریح خوراکی‌هایم را با او بخورم؛ چون او به قولش عمل نکرده بود و راز مرا که خیلی خیلی برایم مهم بود، به یلدا و مهشید گفته بود. حالا هم با من خوب نبود.

 

توی سرویس مدرسه نشسته بودم و داشتم به سارا فکر می‌کردم که نگاهم به جمله‌ای از امام علی علیه‌السلام افتاد، که روی یک دیوار نوشته شده بود: دوست خود را تا اندازه‌ای دوست بدار که همه اسرارت را به او نگویی؛ چرا که ممکن است او روزی دشمنت شود».

 

دویست و پنجاه و هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه دی‌ماه 1394 در 55 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات