۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۳۱۰۶۹۴
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

سستی بنیان نظام پادشاهی عربستان با انقلاب اسلامی کلید خورد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: کلید سست شدن بنیان نظام پادشاهی عربستان سعودی از ابتدای انقلاب اسلامی به صورت جدی کلید خورده است.
همايون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدصادق همایون عضو هیات علمی و استاد دانشگاه امام صادق(ع)، عصر امروز در نشست تخصصی سیاست های دولت سعودی در جهان اسلام که در سالن شهید صدر دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: استراتژی کلان انقلاب اسلامی، استقرار و اشاعه جریان انقلاب به جهان در راستای زمینه سازی ظهور بوده و هست.

 

وی افزود: ما از سال 89 تا کنون وارد مقطع جدیدی از انقلاب شدیم که بیداری اسلامی در منطقه اتفاق افتاد، شاید در تاریخ جریان تقابل تاریخی حق و باطل طی این مسیر با مقاطع به ظاهر تکراری مواجه می‌شویم که لازم است از آن عبرت بگیریم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد: امروز داعش و جریان تکفیری نقش همان خوارج و منافان زمان گذشته را در سطحی گسترده تر بازی می‌کنند.

 

همایون اظهار داشت: کلید سست شدن بنیان نظام پادشاهی عربستان سعودی از ابتدای انقلاب اسلامی به صورت جدی کلید خورده است از همان روزهای که امام راحل در مدیریت آنها نسبت حج اشکال وارد کردند تا بیایید جلوتر که با پیشرفت انقلاب اسلامی آبرو و اعتبار عربستان سعودی تقریبا با خاک یکسان شد.

 

وی بیان داشت: در این وضعیت که خلأ جدی رهبری جهان اسلام خود را نشان می‌دهد که اگر پر نشود انقلاب اسلامی جای آن را می‌گیرد، عربستان سعودی و جبهه استکبار را درگیر خود کرده است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز لسان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در حمایت از عربستان عوض شده است به این دلیل که عربستان آن توان را ندارد که در حمایت از اسرائیل این همه هزینه کند.

 

وی افزود: بنابراین آنها دنبال ایجاد اسرائیل جدید هستند اگر این اتفاق افتد در این وضعیت خلأ مرکزیت شدید در جبهه باطل ایجاد می‌شود که می‌تواند برای ظهور یک قدرت جدید خطرناک باشد.

 

همایون در پایان خاطرنشان کرد: ما باید روابط عربستان سعودی با غربی‌ها را جدی پیگیری و رصد کنیم./807/202/ب1

ارسال نظرات