۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۱۰۹۷۶
مدیر کل ثبت احوال استان قم خبر داد؛

افزایش 10 درصدی تولدها در قم

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ثبت احوال قم با اشاره به رشد 10 درصدی آمار ولادت‌ها در امسال و سال گذشته نسبت به آمار کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق هشدار داد.
خليل مرادي مدير کل ثبت احوال قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خلیل مرادی، مدیرکل ثبت احوال استان قم، امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به افزایش 9 درصدی آمار تولد در سال جاری، اظهار داشت: در سال گذشته بعد از تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تهدید کاهش جمعیت در آینده، تولدها حدود 10 درصد افزایش داشته است.

 

مرادی آمار ازدواج را نسبت به سال گذشته با 7 درصد کاهش عنوان کرد و افزود: در طرف مقابل طلاق در استان 10 درصد افزایش داشته است؛ آمارهای تأمل برانگیز مربوط به ازدواج و طلاق را باید مسؤولان جدی بگیرند و عوامل تأثیر گذار را بررسی کنند و سیاست‌های مناسب با این اطلاعات را دنبال کنند.

 

وی با اشاره به این که این آمار ها نیاز به تحقیقات جامعه شناختی و فقهی دارد، افزود: باید مردم را از خطرات این شیوه زندگی آگاه کرد تا ازدواج‌ها را آسان بگیرند و به فرزند آور تشویق شوند زیرا در غیر این صورت با مشکلات زیادی در آینده روبرو خواهیم بود.

 

مدیر کل ثبت احوال استان قم با اشاره به خدمات فوری و گسترده ثبت احوال به مردم، اظهار داشت: خدماتی نظیر صدور شناسنامه و کارت ملی در همان روز تولد، تعویض شناسنامه‌های فرسوده و مفقوده و تغییر نام از بیشترین خدمات ثبت احوال است و در نامگزاری‌ها بیشترین اسم در آقایان امیرعلی؛ علی و محمد حسین است و در خانم ها فاطمه، زهرا و زینب در رأس آمار قرار دارد.

 

وی افزود: تاکنون حدود 200 هزار کات هوشمند ملی ثبت نام شده است که 150 هزار مورد آن تحویل داده شده و ما بقی هم در حال صدور است./843/پ202/س

ارسال نظرات