۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۳۱۱۰۴۶
آیت‌الله موحدی کرمانی:

تا کی باید ما به تعهدات خود عمل کنیم و آمریکا نقض پیمان کند/ مردم به افرادی رای دهند که از امتحانات سربلند بیرون آمده اند

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به عهدشکنی‌های آمریکا در برداشتن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، مسئولان را به عکس‌العمل در برابر این نقض پیمان‌ها دعوت کرد و گفت: آمریکا را ادب کنید تا بفمند شما دولتی جدی، قوی و شجاع هستید؛ مبادا دشمن از روح لطیف و ظریف شما سوء استفاده کرده و وفاداری شما را به ترس ترجمه کند.
آيت الله موحدي کرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز فرار شاه از کشور گفت: سزای جانیان و ظالمان عالم فرار از کشورشان یا اعدام به دست مردم است، آمریکا، رژیم صهیونیستی اسرائیل و به ویژه آل سعود منتظر چنین روزی باشند و بدانند که یا اعدام و یا فرار از کشورشان را در پیش دارند.
 
دستگیری تفنگداران آمریکایی قدرت ایران را به جهان نشان داد
وی در ادامه با اشاره به دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا که وارد آب‌های ایران شده بودند، اظهار داشت: هرچند آنها مدعی هستند که اشتباهی وارد آب‌های ایران شده‌اند، اما باید به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شهامت و قدرت این‌ها را محاصره و دستگیر کردند و بر آنان که از مرزهای ایران اسلامی حمایت و دفاع می‌کنند، آفرین گفت.
 
خطیب نماز جمعه تهران اقدام به دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا را برای آمریکا و سایر کشورها حاوی پیام دانست و تصریح کرد: ایران کشوری قوی و مقتدر و به حمدالله توانا است؛ ایران اسلامی قدرت خود را نشان می‌دهد و اعمال قدرت می‌کند و در جای خود هم رأفت را اعمال می‌کند کما این‌که در برابر این تفنگداران رأفت هم صورت گرفت.
 
مسئولان در برابر نقض پیمان آمریکا عکس‌العمل نشان دهند
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به خارج کردن قلب رآکتور نیروگاه هسته‌ای اراک ابراز امیدواری کرد که هیأت ایرانی سعی کنند برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شود تا مردم را خوشحال کند.
 
وی با بیان این‌که مردم و مسئولان باید باور داشته باشند که آمریکا یک دولت طاغوتی است و دست از زورگویی و قلدری بر نمی‌دارد، دبه و نقض پیمان و نقض عهد می‌کند، تحریم را اگر از جایی بردارد به عنوان دیگری تحمیل می‌کند، گفت: قرآن به ما دستور می‌دهد که در برابر ظالم تسلیم نشوید که اگر تسلیم شدید و ملاحظه حال او را کردید ظلم را بیشتر می‌کند.
 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تا کی می‌خواهیم این‌گونه باشیم که ما به تعهدات عمل کنیم اما آمریکا تعهدات خود را بشکند. پذیرش ظلم گناه است، دشمن عهدشکنی می‌کند اما ما کاری انجام نمی‌دهیم. باید در مقابل زورگویی، تجاوز، عهدشکنی و نقض پیمان عکس‌العمل نشان داد. تا آنجایی که آنها در برابر عهد و پیمان ایستاده‌اند ما هم باید بایستیم و مقابله به مثل کنیم.
 
وی با بیان این‌که قرآن دستور داده اگر کسی در برابر شما تکبر کرد شما در برابر او تواضع نکنید، گفت: اگر آنها دبه کردند شما هم دبه کنید، آنها به پیمان عمل نکردند شما هم تا همان اندازه به پیمان عمل نکنید؛ آمریکا را ادب کنید تا بفمند شما دولتی جدی، قوی و شجاع هستید. مبادا دشمن از روح لطیف و ظریف شما سوء استفاده کرده و وفاداری شما را به ترس ترجمه کند.
 
سقوط آل سعود با شهادت شیخ نمر نزدیک است
آیت‌الله موحدی کرمانی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم سعودی، حماقت‌های این خاندان سفاک را سبب سقوط زودهنگام آنان دانست و تأکید کرد: شهادت آیت‌الله نمر که در کشورهای اسلامی و جهان عکس‌العمل داشت بالاخره وضع این رژیم خائن را تغییر می‌دهد و ظلم‌ها و ستم‌هایی که می‌کنند، نمی گذارد آنها بمانند.
 
وی افزود: آیت‌الله شیخ نمر نه اقدامی علیه نظام آل سعود انجام داده و نه لشکرکشی کرده بود، تنها آمر به معروف و ناهی از منکر بود و حق می‌گفت و اعتراض می‌کرد، مگر جواب معترض بریدن حلقوم وی است.
 
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که فریادهای حق طلبانه آیت‌الله نمر که از حلقومش بیرون آمد و به این جرم بریده شد، برای همیشه خواهد ماند و رژیم آل سعود را ساقط خواهد کرد، گفت: حرکت آل سعود که حرمت خانه خدا را مراعات نکرده و نمی‌کنند، شبیه حرکت ابرهه است و باید منتظر باشند که همان عملی که خدا با ابرهه کرد ان‌شاءالله با آنان نیز خواهد کرد.
 
افرادی به مجلس راه پیدا کنند که امتحان خود را در انقلاب داده‌اند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی، این مقطع را حساس ارزیابی کرد و افزود: مقام معظم رهبری خطر نفوذ را بیان کردند و تصریح فرمودند که آمریکا از در بیرون رانده شده می‌خواهد در کشور ما نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی کند و که اگر بتواند می‌خواهد در مجلس هم نفوذ پیدا کند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که شناسایی افراد اصلح کار مشکلی است، تأکید کرد: افرادی باید به مجلس راه پیدا کنند که امتحان خود را در انقلاب داده‌اند و تبعیت از ولی فقیه را به خوبی نشان داده باشند، افرادی باشند که از آمریکا نترسند و همانند رهبر به جنگ آمریکا به معنای مقابله با آمریکا بیایند.
 
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند بنده نگاه می‌کنم آن کسانی که این فهرست را معرفی کرده‌اند چه کسانی هستند اگر دیدم آنها افراد متدین، مؤمن و انقلابی هستند به حرفشان اعتماد می‌کنم و به آنها رأی می‌دهم اما اگر به مسائل انقلاب، دین و استقلال کشور اهمیت نمی‌دهند و دلشان به دنبال حرف آمریکا است به حرفشان اعتماد نمی‌کنم.
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: ممکن است خیلی‌ها را نشناسیم اما اگر لیستی از طرف افراد متدین، مؤمن، انقلابی و با سابقه روشن اعلام شد به تبعیت از مقام معظم رهبری به این لیست رأی دهیم تا افراد متدین، مؤمن، انقلابی، صالح، شایسته، خدوم، دلسوز، نترس و شجاع که در صدر چنین لیستی معرفی شده‌اند به مجلس راه یابند.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، نمازگزاران را سفارش کرد تا برنامه منظمی برای زیارت قبر مطهر ایشان داشته باشند که هرکس این بزرگوار را زیارت کند گویا حضرت حسین بن علی(ع) را در کربلای معلا زیارت کرده است.
 
وی همچنین سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت گفت و سالروز شهادت فدائیان اسلام را گرامی داشت و با اشاره به روز غزه گفت: این روز به عنوان نماد مقاومت فلسطین در تاریخ ثبت شده است./920/پ201/ج
ارسال نظرات