۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۰۵۰

انتقاد حماس از از عدم بازگشایی گذرگاه رفح از سوی مصر

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مناسبات خارجی جنبش حماس تاکید کرد که مصر تاکنون طرحی را در زمینه آزادسازی گذرگاه رفح ارائه نداده است.
اسامه حمدان، مسئول روابط خارجي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين "حماس"

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسامه حمدان، مسؤول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز در مصاحبه با خبرنگاران تاکید کرد که جنبش متبوعش از هر طرح و راهکار حقیقی برای بازگشایی گذرگاه زمینی رفح استقبال می کند.

 

وی همچنین تصریح کرد که مصر تاکنون طرحی را در این زمینه ارائه نداده است و اخبار منتشر شده در این باره ادعایی بی اساس است.

 

حمدان خاطر نشان کرد که جنبش متبوعش از طرح گروه های فلسطینی برای پایان دادن به بحران گذرگاه رفح استقبال می کند و در همین راستا با این گروه ها دیدارها و نشست هایی داشته است و موضع خود را صراحتا اعلام کرده است.

 

وی اظهار داشت که طرح ارائه شده کلی است، اما در توافقنامه آشتی ملی و نشست گروه های فلسطینی پس از امضای این توافق به طور تفصیلی و جزئی به بازگشایی گذرگاه زمینی رفح اشاره شده است.

 

حمدان اشاره کرد که مشخص نبودن جزئیات طرح ارائه شده، ممکن است اوضاع را پیچیده تر کند و همانگونه که پرونده آشتی ملی به بن بست رسید، این طرح نیز به بن بست برسد.

 

وی خاطر نشان کرد که بندهای توافقنامه آشتی ملی در غزه کاملا واضح و آشکار است اما برخی بر سر راه اجرای این توافقنامه سنگ اندازی کردند و حتی دولت وفاق ملی نیز از عمل به مسئولیت های خود طفره رفت.

 

اسامه حمدان تصریح کرد که ما به دنبال طرحی روشن و واضح هستیم تا مبادا آمال و آرزوهایمان در نهایت نقش بر آب شود و شاهد بحران ها و مشکلات بیشتری باشیم.

 

حمدان خواستار تعامل مثبت و سازنده تمامی طرف های ذی ربط با موضع حماس شد و تاکید کرد که تلاش برخی طرف ها برای مقصر جلوه دادن حماس در قضیه گذرگاه رفح تلاشی بیهوده برای سرپوش نهادن بر اقدامات طرف هایی است که در محاصره غزه شریک هستند.

 

وی اشاره کرد که ما با مسؤولان مصری گفت‎وگو کرده ایم و آن ها به شدت حرف و حدیث های برخی مسئولان تشکیلات خودگردان مبنی بر ارائه طرحی از جانب این کشور برای بازگشایی گذرگاه رفح را رد کرده و گفته اند که این شایعات کاملا بی پایه و اساس است./994/ب102/د

ارسال نظرات