۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۱۱۰۸۵
فرزند شهید نمر:

ندای آزادی خواهی و عدالت طلبی پدرم ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ «محمد النمر» فرزند شهید آیت الله نمر باقر النمر در نخستین گفت‎وگوی رسانه ای خود تاکید کرد: ندای آزادی خواهی و عدالت طلبی پدرم ماندگار است.
شيخ نمر

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد النمر که در ایالت ایندیانا آمریکا بسر می برد در گفت وگو با شبکه رادیویی 'ان بی آر' گفت که پدر شهیدش با شعار معروف ' ندای حق خواهی از صدای گلوله قوی تر است' داعیه دار صلح و آشتی بود.


محمد النمر توضیح داد: انتقادهای پدرش از رژیم عربستان بخاطر آن بود که می خواست ندای حق طلبانه مردم را به گوش جهانیان برساند. ندایی که بیش از 100 سال است در این کشور جریان دارد.


وی گفت که اعدام آیت الله نمر ماهیت دولت آل سعود را نشان داد که قدرت رویارویی با خواسته های بر حق مردم را ندارد و به همین دلیل آنان را به قتل می رساند.


محمد النمر در واکنش به اتهام های رژیم سعودی مبنی بر اینکه پدر شهیدش تروریست بود، تاکید کرد: هر کس چنین ادعایی دارد باید آن را ثابت کند و یک دلیل بیاورد که ثابت کند پدرم علیه شخص خاصی سخنان خشونت آمیز به میان آورده است.


وی افزود: پدرم در حالی که مسلح نبود مورد اصابت 4 گلوله قرار گرفت.
وقتی خبر اعدام پدرم را شنیدم، دچار شوک شدم.


شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه عربستانی روز شنبه 12 دی ماه بدست حکومت عربستان به شهادت رسید.


شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شده بود.


دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تائید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت
./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات