۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۳۱۱۵۰۸
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

عدم تبیین درست مواضع و اصول انقلاب از نگرانی‌های امروز جامعه اسلامی/ برجام هیچ‌گاه به فرجام منتهی نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام عدم تبیین صحیح مواضع و اصول انقلاب و نظام و خلط شدن در مواضع به‌ویژه در ارتباط با مسأله برجام را یکی از نگرانی‌ها و مشکلات امروز در معرض جامعه دانست و گفت: بنده اعتقادم این است که این برجام هیچ‌گاه به فرجام منتهی نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست ائمه جمعه این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، جامعه امروز را گرفتار انواع فتنه‌ها، بدعت‌سازی‌ها، پیروی از هواهای نفسانی، جایگاه طلبی، دنیا و ثروت طلبی‌ها دانست و گفت: از اول انقلاب تاکنون هم هر کجایی ما با فتنه‌ها و آسیب‌ها مواجه شدیم همه به خاطر گرفتار شدن و پیروی کردن از این رذایل اخلاقی بوده است.

 

حاکم کردن دیدگاه‌ها و نظرات شخصی با شعار ولایت‌مداری، مصداق بارز بدعت است

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری حاکم کردن انواع دیدگاه‌ها و نظرات شخصی و جناحی بانام و شعار ولایت‌مداری را یکی از همین مصادیق بارز بدعت‌سازی‌ها در جامعه عنوان کرد و افزود: امروز شاهد هستیم که برخی‌ها دین‌مداری اصیل و نگاه به شاخص کردن را واپس‌گرایی و تحجر می‌نامند اما در مقابل انواع نگاه‌ها و افکار خودشان را بر کشور و جامعه حاکم می‌کنند و با صراحت می‌گویند که این‌ها ولایت‌مداری و دین‌مداری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در همین زمینه به مسأله برجام اشاره کرد و اظهار داشت: همه می‌دانید که برجام نتیجه مذاکره است و مذاکره ‌کردن هم در اسلام خارج از ضوابط اسلامی نیست، بلکه در طول تاریخ اسلام تاکنون باب مذاکره برای کسانی که حرفی برای گفتن داشتن و لازم بوده در سایه مذاکره حرف حق خودشان رابه طرف مقابل بزنند تا او تفهیم شود، باز بوده است.

 

مذاکره در اسلام به معنای بده و بستان نیست بلکه برای تفهیم حق است

وی با تأکید بر این‌که مذاکره ‌کردن در اسلام به معنای بده و بستان نیست، بلکه برای تفهیم حق و واقعیت به طرف مقابل است، تصریح کرد: مذاکره یک أمر برخواسته از متن اسلام و نظام اسلامی است و در انقلاب اسلامی هم چه در دوران رهبری حضرت امام(ره) و چه در زمان کنونی و رهبری امام خامنه‌ای هیچ‌گاه باب مذاکره بسته نشده است.

 

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: مذاکره حتماً باید همراه با اقتدار و صلابت باشد چرا که اگر مذاکره با ضعف همراه شد چیزی جز تسلیم شدن در برابر دشمن نخواهد بود و دشمن بر ما غالب می‌شود و خواسته‌هایش را بر ما تحمیل می‌کند و نتیجه‌ای جز زیان و خسارت برای ما به دنبال نخواهد داشت؛ بنابراین اسلام هیچ گاه این اجازه را به ما نداده است که از سَر ضعف سَر میز مذاکره با دشمن بنشینیم و دیدگاه امام راحل(ره) و تأکید مستمر رهبر معظم انقلاب هم، مذاکره همراه با اقتدار است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران را در اوج اقتدار و عزت دانست و گفت: آن زمانی که ایران با میانجی‌گری یکی از محترمین منطقه مسأله مذاکره را پذیرفت و وارد مذاکرات هسته‌ای شد، در اوج عزت و اقتدار نظامی، علمی و سیاسی قرار داشت و غنی‌سازی ما به 20 درصد و تعداد سانتریفیوژهای ما به 20 هزار رسیده بود و دشمن به‌خوبی اقتدار نظام اسلامی را درک کرده بود و اگر نبود این عزت و اقتدار ملی قطعاً مذاکراتی صورت نمی‌گرفت.

 

عدم تبیین صحیح مواضع و اصول انقلاب از نگرانی‌های امروز جامعه است

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام عدم تبیین صحیح مواضع و اصول انقلاب و نظام و خلط شدن در مواضع به‌ویژه در ارتباط با مسأله برجام را یکی از نگرانی‌ها و مشکلات امروز در معرض جامعه دانست و تصریح کرد: یکی از نگرانی‌هایی که امروز در جامعه احساس می‌شود آن است که مواضع به‌خوبی برای مردم تبیین نشود و دیدگاه‌های دارای رکون و دیدگاه‌هایی که در آن‌ها میل به بیگانه وجود دارد این‌ها را بیایند و در غالب مذاکره و دستاورد مذاکره با این دیدگاه به خورد جامعه بدهند و در افکار و اذهان عمومی بین آن مذاکره‌ای که در متن اسلام گفته ‌شده و این مذاکره‌ای که از سر این‌که همه‌ چیز را باید با مذاکره به دست آورد، خلط و دو دستگی ایجاد کنند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره برخی اظهارنظرهای مبنی بر این‌که «آن چه که مهم است دیپلماسی است و همه‌چیز را می‌توان از طریق مذاکره به دست آورد»، القاء و رواج این‌گونه حرف‌ها و موضع‌گیری در جامعه را بسیار خطرناک و زیان‌بار خواند و تأکید کرد: این‌که کسانی بتوانند چنین نوع تفکری را که «برای دست‌یابی به همه ‌چیز باید مذاکره کرد» را در فکر و ذهن جامعه القاء کنند و روحیه مقاومت، ایثارگری، جهادگری و ستیزه‌گری را از جامعه بگیرند و خدایی نخواسته آن را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کنند، یک خطر جدی است.

 

مذاکره همراه با اقتدار و صلابت «آری»؛ کوتاه آمدن و گره‌ زدن همه امور به مذاکرات «هرگز»

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری شفاف‌سازی مسائل و تبیین صحیح مواضع را یکی از رسالت‌های مهم ائمه جمعه دانست و تأکید کرد: مذاکره همراه با اقتدار، صلابت و به فرموده رهبر انقلاب نرمش قهرمانانه «آری»، اما کوتاه آمدن از ارزش‌ها، دارایی‌ها و موقعیت‌ها و گره‌زدن همه آمور به مذاکرات «هرگز»! که ائمه جمعه باید در شرایط کنونی نسبت به شفاف‌سازی و خلط نشدن این موضوعات با یکدیگر به شکل جدی شفاف‌سازی کنند.

 

این مقام مسؤول در تشریح آثار و عواقب خلط شدن این دو موضوع با یکدیگر در شرایط فعلی، گفت: نتیجه خلط شدن فکری این موضوعات در مسأله برجام و نشاندن غیر واقعیت به‌جای واقعیت، آن خواهد شد که دشمن آن خروجی و دستاوردی که از انتخابات دنبال می‌کند و با صراحت به آن اذعان می‌کند را به دست می‌آورد و عملیاتی می‌کند و در چنین شرایطی بُرد با اروپایی‌ها و دشمنان خواهد بود.

 

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام فرستادن افراد همسو با خود به داخل مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به ‌وسیله برجام را هدف‌گذاری دشمن برای انتخابات پیش رو دانست و ابراز داشت: فراوان از زبان اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و برخی‌ دل‌ سپردگان به بیگانه در داخل می‌شنوید که می‌گویند که باید کاری کنیم که افرادی که با ما همسو هستند در انتخابات‌های پیش روی ایران رأی بیاورند و برای رسیدن به این هدف خودشان هم تلاش می‌کنند.

 

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر این که ائمه جمعه نسبت به حاکم کردن فرهنگ قرآن در جامعه وظیفه‌ای مهم دارند، افزود: ما مأمور آن نیستیم که برجام را مطابق با میل و فکر این جناح و آن جناح، ترویج و تشویق کنیم و از آثار و دستاوردهای آن مطابق با میل آن‌ها سخن بگویم؛ بلکه ما وظیفه‌ داریم فرهنگ و روح قرآن را، که ما را از دل‌ سپردن و اعتماد به بیگانه نهی و بر ایستادگی، مقاومت و تمسک و توسل جستن به اهل ‌بیت عصمت و طهارت أمر می‌کند، در جامعه ترویج و به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه تلاش‌ها و زحمات بسیاری برای به سرانجام رسیدن مذاکرات و برجام صورت گرفته است اما نباید اجازه داد که در این فضایی که به وجود آمده، فرهنگ قرآن که مقاومت و ایستادگی است، مخدوش شود و به جامعه القاء شود که تنها از طریق مذاکره و کوتاه آمدن در برابر دشمن و دست برداشتن از دارایی‌ها می‌توان همه‌چیز به دست آورد.

 

برجام هیچ‌گاه به فرجام منتهی نخواهد شد

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با قدردانی از زحمات و تلاش‌های تیم مذاکره کنند به یک نکته مهم اشاره کرد و افزود: بنده به تأسی از اسلام، قرآن و فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری باور و اعتقادم این است که این «برجام هیچ‌گاه به فرجام منتهی نخواهد شد»؛ چراکه آمریکایی‌ها همواره بر تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های خودشان پایبند هستند و اجازه نخواهند داد که فرجامی در این برجام نصیب شود.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: شاید حرف‌های رییس‌ جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در این روزها، فضاها و روزنه‌هایی را برای تعامل گشوده باشد اما این‌ها در پشت پرده آن‌قدر طرح و لایحه در دست دارند که آن‌ها را یکی پس از دیگری علیه ایران اسلامی در کنگره به تصویب می‌ رسانند و درب‌های فراوان دیگری را بر ما می‌بندند؛ بنابراین این شرایط وجود آمده تنها یک فضاسازی است و نباید انتظار داشت که آن‌ها همه راه‌ها را بر ما باز کنند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال ‌و بختیاری تأکید کرد: فرجام برجام را تنها باید از آیات الهی و معنویت و در سایه اتکا به خدای متعال، ایمان و اعتقادات گرفت و این دیدگاه را به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل کرد و هیچ‌گاه نباید اجازه داد که به جامعه القاء کنند که فرجام برجام، در سایه دل به بیگانه سپردن محقق می‌شود.

 

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین نکونام در ادامه با تأکید مجدد بر حساسیت و اهمیت فوق ‌العاده بالای انتخابات‌های پیش رو به ‌ویژه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، به اهداف و برنامه‌های شوم دشمن در این عرصه اشاره کرد و گفت: دشمن در این عرصه قصد ندارد که آدم‌های دست ‌نشانده آمریکا و استکبار را به مجلس خبرگان ببرد زیرا در بین آن ‌ها آدم‌های که نگاه تمام‌عیار به بیگانه داشته باشند، کم‌ پیدا می‌شود بلکه می‌کوشد افرادی مسامحه‌کار، ساکت، ملاحظه‌کار، بدون غیرت درونی، به‌ دور از  قدرت تصمیم‌گیری و موضع‌گیری  به‌موقع که جرأت و شهامت تصمیم‌گیری به‌موقع را ندارند را به مجلس خبرگان رهبری ببرد.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دشمن می‌خواهد مجلس خبرگان رهبری آینده را به‌گونه‌ای درست کند که کار در دست یک سری آدم‌های رند و زیرک و در کنار آن‌ها یک سری آدم‌های مسامحه‌کار باشد تا بتوانند به ‌آسانی اهداف خودشان را در این عرصه محقق کنند.

 

وی با تأکید بر این‌ که عنوان، شهرت و سوابق افراد به‌هیچ ‌وجه ملاک و معیار انتخاب نیست، تأکید کرد: مجلس خبرگان رهبری آینده ما را باید آدم‌های تصمیم‌گیرنده به ‌موقع، شجاع، اهل شهامت و بصیرت و به‌ دور از تسامح و ملاحظه‌کاری در مسائل مختلف شکل بدهند.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و مدیرکل اطلاعات چهارمحال و بختیاری به بیان مطالبی پیرامون مسأله آب استان و مسائل امنیتی استان پرداختند./9457/201/ب2

ارسال نظرات