۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۱۵۵۲

سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب به پایتخت کتاب ایران رسید

خبرگزاری رسا ـ سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب در پایتخت کتاب ایران، شهر اهواز برپا می‌شود.
نمايشگاه  کتاب استان خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب به همت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

 

این نمایشگاه از 30 دی‌ماه تا 6 بهمن‌ماه سال جاری در استان خوزستان و شهر اهواز برگزار می‌شود. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

 

در سیصدمین دوره نمایشگاه استانی کتاب، 425 ناشر از سراسر کشور در 320 غرفه بیش از 53 هزار عنوان کتاب را در حوزه‌های مختلف به نمایش خواهند گذاشت. دهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب خوزستان در 3 سالن مجزا برگزار می‌شود. 10 ناشر از استان خوزستان به صورت مستقیم در این نمایشگاه حضور دارند. 3 هزار عنوان کتاب عربی از 10 ناشر عرب نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند در بخش فروش متمرکز نیز 40 ناشر فعالیت خواهند داشت. مبلغ 500 میلیون تومان نیز بُن یارانه‌ای خرید کتاب با 20 درصد تخفیف از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در میان بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد.

 

بررسی شیوه‌های نوین داستان‌نویسی با حضور چیستا یثربی، معرفی برگزیدگان جشنواره کودک و نوجوان (من هم کتاب می‌نویسم)، رونمایی کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، شب شعر، نشست بررسی ساز و کارهای پخش کتاب، بررسی بازتاب ادبیات معاصر ایران در جهان عرب، قصه‌گویی برای کودکان، نمایش پوسترهای 300 دوره نمایشگاه‌های استانی کتاب و ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های جنبی محسوب می‌شود که برای این نمایشگاه در نظرگرفته شده است.

 

سیصدمین نمایشگاه استانی کتاب که دهمین دوره نمایشگاه کتاب اهواز است، صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 21 درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب خوزستان پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران

ارسال نظرات