۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۱۱۹۰۹
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

وحدت و همدلی رمز موفقیت شیعیان تایلند است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با علما و اندیشمندان تایلندی وحدت و همدلی را به‌عنوان رمز موفقیت پیروان اهل بیت(ع) این کشور عنوان کرد.
تايلند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به‌منظور شرکت در کنفرانس جهانی «صلح بودایی 2016» در محل آکادمی بین‌المللی بودایی میانمار، ابتدا به تایلند سفر کرده است، با جمعی از روحانیان، مبلغان، شخصیت‌های مذهبی، دانشگاهی و فرهیختگان پیرو اهل بیت(ع) این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

این دیدار که روز گذشته، 29 دی‌ماه در رایزنی فرهنگی ایران در بانکوک صورت گرفت، ابراهیمی‌ترکمان طی سخنانی وحدت و همدلی را رمز موفقیت شیعیان تایلند دانست و گفت: وحدت و همدلی میان شیعیان و دوستداران مکتب اهل بیت(ع) موجب توسعه و عمق بخشیدن به فرهنگ اهل بیت(ع) می‌شود.

 

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص)، فلسفه وجودی دین اسلام را محبت و الفت با یکدیگر عنوان کرد و افزود: خلوص نیت و اتکا به خداوند متعال موجب گشایش در امور و برکت به‌ویژه در امر تبلیغ می‌شود.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: موفقیت پیروان اهل بیت(ع) در دنیا منوط به بهره‌گیری از دستورات قرآن کریم و اخلاق حسنه است و اگر خواستار دستیابی به موفقیت و موقعیت‌های بزرگی هستیم باید صمیمت و دوستی میان یکدیگر را تقویت کنیم.

 

ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به خودباوری و اعتماد به نفس از رموز موفقیت اقلیت دینی، اظهار کرد: لزوم توجه شیعیان به هویت شیعی خود و تقویت فرهنگ خودباوری از وظایف مهم مبلغان، دانشمندان، اصحاب قلم و همه اندیشمندان و خدمت‌گزاران اهل بیت(ع) است که نباید از آن غفلت کرد.

 

همچنین در این نشست محمدرضا زینلی، رایزن فرهنگی ایران در بانکوک ضمن خیر مقدم به رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیئت همراه از حضور علما، روحانیون، اساتید دانشگاه، اصحاب فرهنگی و رسانه‌ای قدردانی کرد.

 

زینلی ضمن معرفی اجمالی اهم فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: هماهنگی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برعهده سازمان فرهنگ است.

 

وی بیان کرد: این سازمان به بسط و توسعه مزیت‌های ایران و فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی و تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در جوامع دیگر می‌پردازد.

 

یادآور می‌شود، در بخش پایانی این دیدار حجت‌الاسلام اباذر، امام جمعه و جماعت مسجد الهدی در بانکوک، حجت‌الاسلام شیخ النصار، امام جمعه و جماعت مسجد دارالزهرا(س)، حجت‌السلام سیدسلیمان، شریف هادی، استاد دانشگاه، قاسمی، از مدرسان جامعةالمصطفی(ص) العالمیه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تایلند بیان کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات