۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۳۱۱۹۲۹
استاد حوزه علمیه:

شهر قم به برکت حضرت معصومه منبع تغذیه فکری و اخلاقی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی حضرت معصومه(س) را یادگار زهرای مرضیه(س) و چشم و چراغ حوزه های علمیه دانست و گفت: شهر قم با محوریت و برکت وجودی حضرت معصومه منبع تغذیه فکری و اخلاقی جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام حسيني خراساني

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی‌خراسانی از استادان درس اخلاق حوزه علمیه در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت معصومه(ع) را یادگار زهرای مرضیه(س) و چشم و چراغ حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: کریمه اهل بیت(ع) جزء محدود امامزادگانی است که درباره زیارت مضجع منور او حدیث صحیح اعلایی وجود دارد که بر ثواب بسیار بالای زیارت آن حضرت دلالت دارد.

 

قم خاستگاه اسلام حقیقی

وی افزود: وجود نازنین حضرت معصومه(س) به حق یادآور عظمت مادرش زهرای مرضیه(س) و عمه‌اش زینب کبری(س) است که با حضورش در ایران و قرار گرفتنش در قم خیرات و برکات بی شماری را برای شیعه به همراه آورد که قابل شمارش نیست که یکی از برکات وجود ایشان حوزه علمیه پرصلابت و همیشه بیدار قم است که امروز خاستگاه حقیقی اسلام و پایگاه معنوی اسلام ناب در کل دنیا شناخته می شود.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه با اشاره به قم به عنوان تنها شهر منادی اسلام ناب، خاطرنشان کرد: مکه و مدینه که جایگاهی بسیار عظیم دارند؛ اما به سرنوشتی شبیه قدس مبتلا شده اند که مخالفان و معاندان اسلام در آنجا برای از بین بردن دین تلاش می کنند و از طرفی نجف و کربلا هم که از مقدس ترین مکان ها شمرده می‌شود بر اثر شرایط به وجود آمده از سوی حاکمان بی تدبیر عراق در گذشته، امروز در اشغال تکفبری ها قرار دارد؛ بنابراین فقط قم است که با محوریت حضرت معصومه(س) دنیای اسلام و جهان معاصر را تغذیه فکری و حمایت فرهنگی و اخلاقی می کند.

 

برکات حوزه علمیه از وجود حضرت معصومه است

وی ادامه داد: هر آنچه از خیرات و برکات امروز از حوزه علمیه قم نثار جهان و بشریت می شود به برکت این بانوی عظیمة است و به همین خاطر بسیاری از بزرگان بر مشکلات زندگی با التجاء به حرم ایشان فائق می آمدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: شایسته است همه اهالی قم، خانواده ها و جوانان به ویژه طلاب حوزه های علمیه هرچه بیشتر و بهتر از این فرصت خدادادی بهره مند شوند و فرصت استثنایی استفاده از محضر بانوی کرامت را از دست ندهند./1330/302/ب2

ارسال نظرات