۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۳۱۲۱۵۸
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان خبر داد:

وجود 30 هزار عنوان کتاب انقلاب و دفاع مقدس در کتابخانه های کرمان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان از وجود بیش از 30 هزار عنوان کتاب انقلاب و دفاع مقدس در کتابخانه های کرمان خبر داد و گفت: آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف و دستاوردهای انقلاب را بیش از هر برهه مورد تأکید است، و امروز وظیفه ما است تا زحماتی را که قبل و بعد از انقلاب کشیده شده از طریق کتاب به کسانی که اتفاقات انقلاب را ندیدند؛ بشناسانیم.
حسين زاده

 

محمد جواد حسین زاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی برای اجرای برنامه های متنوع در راستای بصیرت افزایی نوجوانان تلاش می کند و امسال هم مانند سال های گذشته برنامه های متعددی پیش بینی شده است و با توجه به اینکه کمیته مسابقات ستاد دهه فجر استان به عهده این نهاد است؛ برنامه ها را به شهرستان ها نیز منتقل کردیم.


وی بیان کرد: در حال حاضر 127 باب کتابخانه عمومی در استان با بیش از یک میلیون و 450 هزار جلد کتاب و یک صد هزار عضو وجود دارد و در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم بیش از 30 هزار عنوان کتاب وجود دارد که اخیراً بیش از 40 هزار نسخه نیز به آن افزوده شده است.


حسین زاده ادامه داد: مهمترین برنامه های پیش بینی شده کمیته مسابقات ستاد دهه فجر استان برای ایام سالگرد پیروزی انقلاب، مسابقه کتاب خوانی آنلاین «آینده انقلاب اسلامی» از کتاب شهید مطهری با همین عنوان است، وهم اعضاء و هم مراجعین و سایر مردم می توانند در این مسابقه شرکت کنند.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری 23 مسابقه کتابخوانی در سطح کتابخانه های استان با عنوان «فجر صادق» و مسابقات نویسندگی در قالب داستان کوتاه «شمه انقلاب» مقاله نویسی«انقلاب اسلامی و بصیرت» جلسات نقد کتاب«انقلاب اسلامی در آئینه کتاب» و نشست های کتابخوان بیشتر در حوزه انقلاب با عنوان «برگی از دفتر انقلاب» از دیگر مسابقات دهه فجر در کرمان است.


وی اظهار کرد: حلقه های صالحین، قصه گویی کتاب های انقلاب اسلامی برای کودکان«همراه انقلاب»، نمایشگاه عکس های انقلاب«تاریخ شمار انقلاب اسلامی» و نمایشگاه کتاب در داخل کتابخانه ها از مهمترین برنامه های این کمیته است.


حسین زاده در پایان آشنایی نسل جوان و نوجوان با اهداف و دستاوردهای انقلاب را بیش از هر برهه مورد تأکید دانست و یادآور شد: امروز وظیفه ما است تا زحماتی را که قبل و بعد از انقلاب کشیده شده از طریق کتاب به کسانی که اتفاقات انقلاب را ندیدند؛ بشناسانیم و یکی از جایگاه هایی که در آشنایی نسل جوان با این اتفاقات، تأثیر زیادی دارد کتابخوانی است. /9709/ت302/ق

ارسال نظرات