۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۱۲۱۹۴

نماینده آیت الله سیستانی از هدر رفتن ثروت ملی انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی از بی توجهی مردم و مسؤولان به ثروت ملی عراق و هدر رفتن آن به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، عراق را دارای منابع مالی، اقتصادی و ثرو‎ت‎های مالی بسیار دانست و گفت: دولت هایی که در دهه‎های گذشته هدایت عراق را بر عهده داشتند، نتوانستند از اموال و منابع ملی کشور استفاده صحیح کرده و آن را در راستای سرمایه گذاری و خدمت رسانی به مردم هزینه کنند.


وی افزود: دولت‎های گذشته منابع مالی و ثروت‎های ملی عراق را در زمینه جنگ‎های پی در پی و اقدام‎های مستبدانه به هدر دادند. دولت هایی که پس از سرنگونی نظام دیکتاتوری در راس قدرت قرار گرفتند، نتوانستند از این منابع مالی و ثروت‎های ملی به درستی بهره ببرند. عدم مدیریت و استفاده صحیح آنان از این منابع موجب شده است که وضعیت اقتصادی و مالی عراق دچار بحران شدید شود و مشکلات مردم نسبت به گذشته افزایش یابد.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: اداره نامناسب عراق و حجم بالای فساد اداری و مالی از یک سو و اوضاع امنیتی وخیم از سوی دیگر موجب جلوگیری از سرمایه گذاری در کشور و استفاده از منابع مالی در راستای خدمت رسانی به مردم شده است.


وی عراق را در برابر مشکلات و بحران‎های بسیار بزرگ دانست و گفت: حضور داعش در عراق، حمله‎های انتحاری، بمب گذاری‎های متعدد در اماکن مختلف، استفاده غیر مجاز مردم از اسلحه و تهدید نیروهای امنیتی، تجاوز به اموال آنان، مشکلات مختلف اقتصادی به علت کاهش قیمت جهانی نفت، عدم وجود نقشه اقتصادی مناسب و عدم مبارزه با مفسدان بخشی از مشکلات این کشور محسوب می شود.


حجت الاسلام صافی با انتقاد از بی توجهی مردم عراقی نسبت به توصیه و سفارش‎های مراجع تقلید در زمینه دعوت به صلح داخلی، انحصار سلاح در دست دولت و کنار گذاشتن اختلافات خاطرنشان کرد:
مردمی که همه تلاش و توان خود را برای دفاع شجاعانه از کشور، کرامت و مقدسات آن هزینه کرده اند، این استحقاق را دارند که از ظرفیت‎های آنها از سوی مسؤولان برای توسعه نهادهای کشور، پاکسازی آنها از فساد و مفدسان، اصلاح قوانین اداری، ایجاد فرصت‎های مالی جدید، وضع راهکارهای اقتصادی مناسب جهت خروج از بحران اقتصادی استفاده شود./994/ب902/د

ارسال نظرات